2013. július 21., vasárnap

Levendulás cukkinidzsem



Ilyenkor rengeteg cukkini érik a kertben, így gyakran fogyasztunk valamilyen cukkinis ételt. Mondhatni, nem győzzük enni :))
A minap Évánál szembejött velem a cukkinilekvár, s mivel a pulton várakozott két jókora cukkini, a málnadzsem mellett cukkinidzsemet is főztem. Mégpedig levendulásat.
Igaz, eddig még nem készítettem cukkinből lekvárt, de töklekvárt már ettem, és tudtam, ez is finom lesz.
Hát ez nem finom lett, hanem isteni, mennyei, pompás! Mintha ananászdzsem volna, vagy valami kifinomult citruslekvár.
A gyerekeknek nem ízlik, ami nem csoda, hisz elég különleges ízvilág a levendula meg a fahéj miatt.
Minden esetre, ez most nálam nagy kedvenc lett.

Hozzávalók:

  • 1,20 kg cukkini (tisztán mérve)
  • 35 dkg cukor
  • 1 dl frissen facsart citromlé (kb 2 citrom leve)
  • 1 nagyobb fahéjrúd
  • 2 teáskanál szárított levendulavirág
  • 2 tasak vaníliás cukor
  • 1 tasak zselésítő (Dr Oetker 3:1, vagy 2:1)

Elkészítése:

  • A cukkinit meghámozzuk, a belső magos részét egy kiskanállal eltávolítjuk, és lereszeljük. 
  • Egy edénybe tesszük, hozzáadjuk a többi alapanyagot, és alssú tüzön főzni kezdjük.
  • Amikor felforrt, 5 percig főzzük, majd a tűzről levéve az egészet összeturmixoljuk.
  • Visszatesszük a tűzre, további 5 percig főzzük, majd tiszta befőttesüvegekbe merjük, rögtön rácsavarjuk a tetejét, és fejre állítjuk.
  • Kihűlés után hűvös helyen tároljuk.
Friss kenyeret sütöttem (ott bújkál a terítő alatt), azzal fogyasztottuk, mmmm..
És még mindig rengeteg a cukkini a kertben..