2010. január 21., csütörtök

Szalagos farsangi fank



Fankot nagyon ritkan sutok, max egy evben ketszer, mert nem vagyok nagy fankos. Viszont ez az egyetlen fank, amire azt mondom, hogy huuuuuuuuu:) Ez maga a tokeletes fank. Limaratol tanultam anno, azota is csak ez johet szoba nalunk, mast nem igen ennek meg.
Farsang van, hat FANK v. ahogy nalunk mondjak: PANKO :)

Hozzavalok:
  • 60 dkg liszt
  • 4 ek. cukor
  • 1 tk. so
  • 1 citrom v. marancs reszelt heja (nalam fele-fele)
  • 3,5 dl langyos tej
  • 4 tojassarga
  • 0,5 dl rum v. fel uveg rumaroma
  • 3,5 dkg friss eleszto
  • 7 dkg vaj
Elkeszites:


A hozzavalokat ebben a sorrendben (vaj kivetelevel) a kenyersutom ustjebe pakoltam, elinditottam a dagasztast. A vajat a vegefele adtam hozza (kisse megolvasztva), csipogaskor.
20 perc dagasztas utan a tesztat kivettem, letakarva meleg helyen 40 perc alatt duplajara kelesztettem.

Lagy, rugalmas tesztat kaptam, amit lisztezett feluletre boritottam es lazan atgyurtam. Kozben hallgattam, ahogyan a kis buborekok kipukkannak :)
Masfel ujjnyira kinyujtottam, majd kor alaku szaggatoval kiszaggattam a kis fankokat. Ismet hagytam oket, hogy szepen keljenek, novekedjenek (kb. 20 perc).


Egy nagy edenyben olajat forrositottam, majd a fankok tetejet ujjbeggyel enyhen benyomtam es ezzel a felevel lefele a forro olajba dobtam. A fedot gyorsan ratettem es fel percig igy sutottem.
Levettem a fedot, majd ujabb fel percig sutottem. Ettol lesz a fank szalagos (kozepen korben feher marad, mintha szalag lenne).Valoszinu nem mindenkinek egyezik a fel perc, amikor latjuk, hogy az egyik fele sotetbarna, akkor lehet megforditani.
A kesz fankok kozepebe egy-egy lekvarcseppet pottyintettem es boven megszortam porcukorral.



Melegen hihetetlen finomak, puhak, csak ugy olvadtunk a gyonyortol amikor ettuk. Jo nagyok, konnyuek lesznek.
A gyerekek ragyogo szemekkel ettek, mar alig vartak, hogy kisuljenek:)



5 megjegyzés:

Kiskukta írta...

Én is ezt szeretem, legalább is tavaly nagyon megvoltam vele elégedve, de ritkán sütöm én is, ugyanúgy ahogy te! Amúgy gratula az 50 olvasóhoz!

Chef Viki írta...

Gyönyörűek lettek!

Süti Bazár írta...

Te jó ég! Milyen vastag a szalagja! Gyönyörűséges!! :))

Edó írta...

Koszi Kiskukta!:)

Viki,Yasmine,koszi nektek is!:)Jo recept!

Ottis írta...

Nagyon guszták!