2010. január 28., csütörtök

Tarkonyos krumplileves mozarellas piritossal


Egyszeru, hamar megy es finom. Ferjem ugyanis tomegnovel:)), ezert szenhidratbombakat eszik..sajnos nekem epp az ellenkezoje kell, ugyhogy meg mindig nehez ugy a fozes nalunk...

Hozzavalok:

  • 1 fej voroshagyma
  • krumpli
  • baberlevel
  • so, bors
  • rantashoz: keves olaj, liszt, viz, fuszerpaprika, sok tarkony (friss v. szaritott)
  • kenyerszeletek
  • vaj
  • mozarellagolyok
Elkeszites:
  1. A hagymat aprora vagom, keves olivaolajon uvegesre piritom, majd hozzaadom a hamozott, kockakra vagott krumplit es felontom vizzel, hogy ellepje.
  2. Sozom, borsozom, rakok bele 2-3 baberlevelet, keszre fozom.
  3. Elkeszitem a rantast: forro olajban elkeverek 1-2 ek. lisztet, 1 ek. fuszerpaprikat, majd felontom hideg (!) vizzel. Beleszorom a tarkonyt es allando kevergetes mellett besuritem.
  4. A rantast lassan csorgatva a leveshez kavarom, felfozom, es megszorom meg tarkonnyal.
  5. A piritoshoz ket szelet kenyeret megkentem vajjal, raraktam felbe vagott mozarellakat, majd szendvicssutoben megsutottem ropogosra. Kicsit feldobta az amugy tul egyszeru, am megis finom levest.
Talalaskor erdemes izesiteni eves citromlevel vagy ecettel, de ha juhturot morzsalunk bele, akkor isteni!!
A gyerekeknek annyira izlett ez a leves, hogy ketszer kertek, sot, masnap is ezt kertek, mert azt mondtak olyan finom:)

2 megjegyzés:

Andi írta...

Jöhetek ebédre?
Tárkonyt még sohasem tettem bele, de legközelebb biztosan fogok!

Alíz, Erdélyből írta...

Jujj, a tárkonyos pityókalevest mocarellás piritós nélkül is imádom! :) Azonban kukkants be hozzám, mert két utóbbi bejegyzésemben is megemlitettelek. :)