2010. december 5., vasárnap

Marcipános-trüffelkrémes bonbon


Nemrég rendeltem szilikon bonbonformát innen, mert már egy ideje szeretnék ehhez hasonló bonbonokkal próbálkozni. Szerintem nagyon hálás munka, nem kell sok minden hozzá, viszonylag gyorsan elkészül és variálni akárhogy lehet, azt rakunk bele ami jól esik.
Elsőre kétféle bonbont készítettem, mindkettő tökéletes lett, egyik finomabb, mint a másik! Mivel ezek ajándékba készültek, épphogy meg tudtuk kóstolni, de már készül is a következő adag :) rengeteg elképzelésem van, az egyszerűtől az egészen extráig.
A marcipánt szintén rendeltem, ezért az is került bele, a trüffelkrém meg természetesen a kedvencünk, nem hagyhattam ki.

Hozzávalók:
  • 3 dkg étcsokoládé
  • 0,5 dl tejszín (hulala)
  • 2,5 dkg marcipánmassza
  • bevonáshoz: 4-4 dkg ét- és tejcsokoládé
Elkészítése:
  • A bevonásra szánt csokoládét felolvasztjuk vízgőz felett vagy mikróban.
  • A bonbonformát vastagon (!) kikenjük az olvasztott csokoládéval, majd 5 percre fagyasztóba tesszük.
  • A tejszínt felmelegítjük, hozzáadjuk a 3 dkg étcsokit és kevergetve összeolvasztjuk.
  • Amikor a csokibevonat megkötött, mindenik formába egy marcipánból formázott golyócskát teszünk, majd feltöltjük a tejszínes csokival. Kevés helyet hagyunk a befedéshez.
  • A formát hűtőszekrénybe tesszük (vagy fagyasztóba, ott hamarabb megköt). Amikor a bonbonok megszilárdultak, befedjük a maradék étcsokoládéval és visszatesszük hútőszekrénybe.
  • Dermedés után kipattintjuk a kész bonbonokat a formából.

Az első bonbonok nem jöttek ki sérülés nélkül, mert a forma elég mély és a krém a belsejében nem volt teljesen kemény. Ezért a többivel vártam másnapig, így az összes bonbon szépen kijött a formából.



31 megjegyzés:

Mézigörl írta...

Hűűű, Edó! De durvaaaa! Marcipán és trüffel...mindjárt beájulok! :)))

Gesztenye receptjei írta...

Edo!
Nagyon klassz lett, nálunk is a marcipános a nyerő :-))

Anna írta...

De jóóók!
Én is most készítettem el Hajnalka által készített Bounty-t. Jégkocka formában. Lesd meg a blogomon :)
Én nem készítettem ilyen profi képet, kár érte, de már nincs mit fényképezni...
http://annaborzasi.blogspot.com/

Ditta tortái írta...

Edó,ezek csúcs szuperek lettek,na és az ízösszetétel valami fantasztikus!:-)

Ildy írta...

Jujj de szép!:) Imádom a marcipánt!

Mary írta...

Edó gyönyörűek lettek!
Csodás ajándék olyan édes csábítás!

Edó írta...

Mézi:)))Tényleg ördögi páros!

Bonbon mánia,köszi,én anyira nem vagyok marci-rajongó,de ilyen formában isteni.

Anna,akkor hamar megyek hozzád!Régóta készülök én is a bounty-ra,de sosem került még sor rá.Profi kép??Melyik,hol??:))

Ditta,köszönöm,valóban isteni íze van,ha időm lesz következnek egészen extrémek is:)

Ildy,micsoda profilkép!:)Lopj egyet a dobozból

Mary,köszönöm,remélem tetszeni fog az érintettnek.

Nadji írta...

Les chocolats au marzipan sont mes préférés.
J'en ai fait aujourd'hui aussi.
A bientôt.

Moha írta...

Edó ezek gyönyörűek lettek! De jó annak, aki kapja:)

Edó írta...

Moha,köszönöm,nagyon kedves vagy:)

Edó írta...

Nadji,thanks!

Kata írta...

Nagyon szépek lettek, bárki örülne neki, az biztos!:)

Jutka írta...

Le a kalappal, gyonyotuek lettek :)

Delish írta...

Csodaszepek! A dobozt hogy csinaltad?

Alíz, Erdélyből írta...

ÓÓÓÓÓ, hát ez mesés! Én is ilyet akarok!

Edó írta...

Kata,Jutka,köszönöm!

Delish,vettem egy üres bonbonos dobozt,bevontam aranyszínű csomagolópapírral,kinyomtattam a bonbonok nevét s felragasztottam.Pár csillagdísz s kész.

Alíz,khmm..jó hogy mondod:))

Zsuzsa írta...

hat ez tokeletes, le a kalappal...

Edó írta...

Köszi Zsuzsa!

Bianka írta...

Gyönyörű

4Gyerek írta...

Marcit szeretem. Asszem egy kis szívecskét megkockáztatnék.
De mert ugyi a készletet ajándékba vitted, így most szépen kimegyek a konyhába, s nekilátok a magaméinak.
Legyen mivel kicsit felélesszem én is a blogom.

Ami írta...

FAntasztikusan jól néznek ki!

Praliné Zsuzsi írta...

Szia Edo! Nagyon szep bonbonokat csinaltal!

Edó írta...

Köszi mindenkinek,nagyon kedvesek vagytok!A vicc az,hogy az illető nem jött rá,hogy azokat én készítettem.A végére derült ki,hogy saját készítésűek,akkor volt nagyon meglepődve:))

Anna írta...

Edó, nálunk is ugyanez lett az eredménye, csak nálunk kotyogós gyerekek vannak. Mondják a vendégeknek: "ezt anyukém sütötte a fagyasztóban..."
Vedég bólogat, nem értesz te hozzá kicsi, hogy lehet a fagyaszóban sütni. Férjem hitelesítette a gyerekeket.
Gondolom te is élvezted a hleyzetet. Csak néznek rád, hogy jééé teeee???
Azt hiszem engem megfertőzött ez a bonbonszerelem.

Edó írta...

Anna,nagyon aranyosak lehetnek:)))Engem is megfertőzött,egy ideig biztos,hogy különféel bonbonokat fogok készíteni.

Gabriella írta...

Gyönyörü!!

Edó írta...

Gabriella,köszönöm!!Nagyon kedves vagy:)

Unknown írta...

Eszmeletlen! Bonbont otthon? Soha eszembe se jutott volna! De fantasztikus, csodalatosak! Egyszer majd... amikor nagyon ugyes leszek... (sohaj) kiprobalom:) Puszi, eszter

Edó írta...

Eszter,á ne gondold!Nem igényel ez semmiféle ügyességet!Egyszerűbb a bundáskenyérnél,csak egy forma kell hozzá s némi csoki,aztán öntöd s kész:)Szóval ne sóhajtozz.Egyébként egyik ismerősöm csalódott,amikor azt hitte,hogy én készítettem a csokoládét:P Hát nem vagyok én belgagyáros

Unknown írta...

Gratula a bon-bonokhoz! Rámentem a linkre, ahonnan a formát szerváltad, és látom ám, hogy külföldi :( De a kontakt személy viszont magyar? Vajon értene magyarul, ha írnék neki e-mailt? És vajon forintban is lehetne fizetni, és az kb. mennyi lenne? :) Lécci segíts Edó, lehet, hogy érdekelne a dolog! Köszke!

Edó írta...

Becca,romániai cég,nem érdemes te innen rendelj,nálatok is van ugyanez,nézd mit találtam neked:
http://www.soregi.com/#?id=4&p=1465

De nézz utána magyar oldalakon,mert biztos van több is,ahonnan online vásárolhatsz!