2010. november 12., péntek

Mogyoróvajas-kesudiós keksz


A mogyoróvaj igencsak megosztja az embereket, vannak akik egyáltalán nem szeretik, és vannak akik imádják, mint pl.én. Képes vagyok magára is megenni, ezért gyorsan kellett sütnöm belőle, nehogy elfogyjon időközben..:)
Kutakodtam recept után, s mivel sokféle variációt találtam, ezért aszerint alakítottam, hogy miből mennyi volt itthon. A kesudiót magára is nagyon szeretjük, de ebben a kekszben valami mennyei.
A nádcukrot nem érdemes fehér cukorral helyettesíteni, mert közel sem olyan lesz az íze.

Hozzávalók:
  • 20 dkg mogyoróvaj
  • 20 dkg sötétbarna nádcukor
  • 20 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 15 dkg vaj
  • pár csepp vaníliaaroma
  • 1 teáskanál sutőpor
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • csipet só
  • 5 dkg kesudió (vagy dió, mogyoró, mandula stb)
Elkészítése:
  • A kesudiót durvára aprítjuk (pl.robottal), majd a többi hozzávalóval összegyúrjuk.
  • A tésztából kisebb golyókat formálunk, sütőpapíros tepsire tesszük és kézzel szátlapítjuk.
  • 200 fokos sütőben kb.8-10 perc alatt készre sütjük. A kisült kekszek még nagyon puhák, kihűlés után keményednek. Tovább tárolva puhulnak.

Számomra eddig ez a legfinomabb, legtökéletesebb keksz, amit valaha kóstoltam. Legszívesebben rögtön felfaltam volna az egészet. 

13 megjegyzés:

Juci írta...

Na ne az egészet!
Én is kérek!
Nagyon kivánatos!

Anna írta...

A hozzávalókból ítélve csak finom lehet!

Gál Edith írta...

Mennyi finomság....:)(forditott almatorta, lángos, Ferrero Rocher, Trüffelgolyók, és most ez a keksz)!! Nagyon szeretem a mogyoróvajat!
Biztos, nagyon finom ez a keksz.

Ami írta...

Ezt nagyon szeretném!
Valahogy ez a mogyoróvajas-kekeszes verzió nagyon nagyon finom :)

Bianka írta...

Nyammi fenséges

Edó írta...

Juci,sajnos már mind belapátoltuk:))Egy ilyen keksz nem tart sokáig:P

Anna,isteni,fenséges,lehengerlő stb:)

Edith,tényleg mostanában sok nyalánkségot készítettm s hű még mi minde jár a fejemben!

Ami igen,nekem is ez jön be alegjobban.

Bia,mondanám hogy vegyél..ha lenne még:P

Ildy írta...

Imádom a mogyoróvajat meg a diót meg a kekszet, szóval nekem ez így nagyon bejön!:)
És remek az új külsőd!

Puszedli írta...

Ó, ez szuper!

Ottis írta...

Ennék belőle szívesen .-)

Mézigörl írta...

Királyság! Elmajszolgatnék egy kekszecskét szívesen...:)) Tetszik a fotó és az új külsőd is! Ügyi vagy! :))

Unknown írta...

Sziasztok! Hol lehet mogyoróvajat venni? Van tippetek? Mert nálunk ilyen nagyobb bevásárlóhelyek csak a tecsó, a zaldi, a lidli, a spáár van, és egyikben sem kapni :( Én eddig csak csokiban kóstoltam a mogyoróvajat (kitkat), de az nagyon ízlett! Meg kéne csinálni karácsonyra ezt a kekszet (és ajándéknak is jó)!

Mézigörl írta...

Van számodra egy kis apróság nálam, kukkants be, ha felém jársz! :-D

Edó írta...

Ildy köszi,az oldalam még fejlesztés alatt áll.

Puszedli,Otti,Mézi köszi nektek is!

Becca,ez furcsa,hogy nálatok nem kapni..nálunk árulják kisebb üzletekben is.Én magára is nagyon szeretem.

Mézi,kösziiiiii:)Nagyon örülök és nagyon megtisztelő a díjad!Hogyne járnék feléd,minden nap benézek!