2010. szeptember 29., szerda

Elefánt könnycsepp


Ami azt illeti, sosem értettem, hogy miért adtak ilyen nevet ennek a sütinek... sosem szerettem az ízét, vajas és banános tölteléke miatt. Viszont nemrég rájöttem, hogy roppant finom, de nem mindegy hogyan van elkészítve. Vendégségben kóstoltam egz olyant, ami meglepően finom volt. Mondtam is, hogy gyorsan a receptet, mert ez az egyetlen elefentkönnycsepp a világon, ami nekem is ízlik :) Úgyhogy mégiscsak nagy barátságba kerültem eme csodás és szépséges süteménnyel. A gyerekeim is nagyon szeretik, úgyhogy lánykám kérése volt, hogy készítsünk. Jó jó, mondtam az üzletben, de fejből nem tudjuk a hozzávalókat...mire ő határozottan sorolta: "Hát pudingpor, banán, kakaó, cukor.." Ahan, és már vásároltunk.



Hozzávalók:
Piskótatekercs:
  • 6 tojás
  • 5+1 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál kakaópor
  • késhegyni sütőpor
  • 3 evőkanál liszt
Krém:
  • 2 csomag tejszínízű pudingpor (vagy vaníliás)
  • 7 dl tej
  • 1 csomag vaj vagy margarin
  • 5 evőkanál cukor
  • rumaroma
Elkészítése:
  • A piskótához először a tojássárgákat a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a kakaót, a sütőporral elkevert lisztet, majd az 1 evőkanál cukorral kemény habbá tojásfehérjéket.
  • Sütőpapírral bélelt nagy tepsibe simítjuk és 180 fokon kb. 15 perc alatt megsütjük. Amikor megsült, még melegen liszetezett konyharuhára borítjuk és feltekerjük.
  • Közben készítjük a krémet: a pudingporokat tejben megfőzzük, kihűtjük, majd a cukorral habosra kevert vajat is hozzáadjuk. Rumaromával ízesítjük ( kifelejtettem).
  • A piskótát kicsavarjuk, megkenjük a krémmel, szélére 2 banánt fektetünk hosszában, majd ismét feltekerjük.
  • Tetejére glazúrt öntünk és szeleteljük ( kihagytam). Én először fóliába csomagoltam, majd gyékény alátétbe, hogy keményen álljon és megtartsa a kör formáját.
A piskótája nagyon finom és a legpuhább, amit eddig kóstoltam.

22 megjegyzés:

Ottis írta...

Mi nagyon szeretjük ezt a sütit, igaz csak kétszer készítettem, de mindkét alkalommal nagyon gyorsan felfaltuk.Nagyon szép lett!

Edó írta...

Hát én is gondolkodom,hogy ez az adag nekünk meg se kottyan:P

Gál Edith írta...

Nagyon nagyon jól néz ki!
Biztos finom...

egycsipet írta...

Nagyon guszta!
A tejszínes puding jó ötlet, vaníliapudinggal próbáltam már, de nekem nem ízlett, mert túl meghatározó volt és nem vette át a krém a banán ízét, ezért főzött krémet használok, de a tejszínest kipróbálom majd. :)

Edó írta...

Edith,köszi!Finom,nagyon:)

Csipet,talán a puding miatt is ízlik nekem,mert a főzött krémes nem jött be nekem.Vaníliásra meg pontosan azért nem készítettem,amiért írod:)

Jutka írta...

El is felejtettem ezt a sütit, pedig nagyon szeretjük. Nagyon jól néz ki köszi, hogy eszembe juttattad :)

Edó írta...

Jutka,látod,jó hogy eszedbe jutott:)S ha már itt tartunk,nekem arra fáj a fogam,amit Parajdra hoztál,eszméletlen finom volt,meg tudtam volna enni az egész dobozzal.Recept?

családi tűzhely írta...

Jaj, de jó, hogy megláttam! Gyerekkoromban ettem ilyet és már el is felejtettem, hogy milyen jó:)

Bianka írta...

Gyönyörű lett. Mintha skatulyából húzták volna ki

Ildy írta...

Elefánt könnycsepp::))
Ez tök jó, még sosem hallottam róla.

Kata írta...

Lehet, hogy így én is szeretném?:)

tutora írta...

Régen ettem elefánt könnycseppet.
---
Nagyon szépre sikerült a sütid!

Zsuzsa írta...

nagyon jol nez ki, en is probaltam egyszer regen de nem sikerult, valamit nem csinaltam jol, bisztos, ahogy folturtem megrepedt a suti :(

Edó írta...

Tűzhely,bizony nagyon finom ez a sütemény:)

Bianka,skatulyából?:))))Köszi!

Ildy,há' most mondd meg,szerinted miért kaphatta ezt a nevet???

Kata,szerintem biztos szeretnéd.

Tutora,köszönöm!

Zsuzsa,lehet,hogy nem volt tutti a piskótarecepted..én is sütöttem már olyant,ami nem vált be,ez visoznt tökéletes tekercs recept.Ezután minden tekercseshez ezt sütöm,annyira finom és puha.S nem is törik,jó vele dolgozni.

szindi írta...

Edó,ez gyönyörűen néz ki:)
Már régóta ki szerettem volna próbálni,így mentettem is a recepted utólagos engedélyeddel:))

Edó írta...

Szindi,csak vigyed bátran,nagyon jó recept,ajánlom:)

Nea írta...

Edóka, köszönöm a díjat, hamarosan megválaszolom. Csodás lett ez a sütemény. Nálam is fennt van, de ezt a változatot is feltétlenül ki fogom próbálni. :))

4Gyerek írta...

ajajjj...sokan ismerik ezt a sütit, de szerencsémre nem én jelentkezem elsőnek a sosem hallotam róla kijelentéssel.
vajon nekem hányszoros adaggal kéne indítanom?

Fagyal Hajnalka írta...

Edóka, nagyon szépen fotóztál! Nagyon-nagyon szép a kép.

Edó írta...

Hajnalka,nagyon kedves vagy!Na de ami még jobb:hétvégén találkozunk és nagyon örülök:))

Névtelen írta...

Érdeklődnék a rumaroma krémben felhasznált mennyiségéről. Teás-kávés-evő-kanál? Kb. mennyit kell a krémbe tölteni, hogy ne fakadjon senki dalra a süteménytől? Köszönöm. :)

Edó írta...

Kedves névtelen!A rumaroma nem alkohol,így bátran lehet beletenni,senki nem részegedik meg tőle:))Attól is függ,kinek milyen az ízlése,vagy milyen fajta a rumaroma.A Dr.Oetkeres kicsi fiolából mehet bele egy egész fiola.A gyengébb fajtákból, 1-2 teáskanállal.