2011. február 20., vasárnap

Széf torta


Második torta, amit Alíz rendelt, ez egy bankos hölgynek készült. A tortát és a fondantot elkészítettem, innentől férjem vette át a stafétát, a teljes borítás, díszítés az ő munkája. Szerintem én képtelen lettem volna minden egyes számot fondantból elkészíteni :), neki viszont végtelen türelme van. Láttam, hogy nagyon élvezte bíbelődni.
Én nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel!

Hozzávalók:


1 db piskótához:
  • 6 tojás
  • 18 dkg liszt
  • 18 dkg cukor
  • csipet só
Töltelékhez:
  • 75 dkg tehéntúró
  • 1,5 csomag vaníliás pudingpor
  • 3,5 dl tej
  • 15 dkg cukor
  • 1-2 tasak vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1,5 dl tejszín (cukor nélküli tejszín volt, ezért adtam hozzá 1-2 evőkanál cukrot)
  • barack- és ananász konzerv

Elkészítése:
  • A tojásfehérjéket a sóval habbá verjük, majd lassan adagoljuk a cukrot amíg teljesen kemény lesz.
  • Óvatosan beleforgatjuk a tojássárgákat, végül a lisztet.
  • 20x30-as tepsibe megsütjük, majd ugyanígy készítünk még egy piskótát.
  • A téglalap alakú piskótákat három részre osztjuk és negyedét levágjuk. Így kapunk egy nagyjából négyzet alakú alapot.
  • A krémet elkészítjük az itt leírtak alapján.
  • A piskótákat két részre vágjuk és a krémmel betöltjük, közben egymásra rétegezzük (a konzervsziruppal locsoljuk). A levágott negyedeket egymás mellé rakva rétegezzük, így kiegészítik egymást.
  • Miután krémmel vékonyan átkentük a tortát, megalapoztuk, jöhet a fondant borítás.
     


9 megjegyzés:

4Gyerek írta...

Atyavilág, tényleg fondantból bügyürgette meg a számokat?
Szép lett. Gondolom a célszemély is kellőképp meghatódott.

Bianka írta...

Mesteri

Császár Erus írta...

Ez nagyon eredeti lett:) Gratulálok a készítőknek!

Császár Erus írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
zsuzsiga írta...

Jaj! Mind a ket torta csodalatos:). Nagyon ugyesek vagytok.

Alíz, Erdélyből írta...

Abbiza, még a számok is fondantból voltak és tanúsíthatom, hogy nagyon finom volt mindkét torta. Amúgy a belseje egyforma volt a két tortának, csak a külcsín volt más. Az osztálytársaknak is nagyon ízlett, legfőképp az tetszett benne, hogy nem volt nayon édes. :) A két ünnepelt könnyekig meghatódott, annyira tetszett nekik a torta. Emma hazavitte a széf számkombinációs részét, hogy a családja is lássa, Feri pedig a "szíve csücskét" vitte haza. És készült sok-sok fotó. Majd priviben küldök neked is, Edóka.

Edó írta...

Éva,igen,képes volt egyenként kivágni a számokat.

Bianka,Erus,Zsuzsi,köszönjük,kedvesekvagytok!

Alíz,nagyon örülök,nincs jobb,mint a pozitív visszajelzés,és hogy tudom,hogy valakinek ezáltal sikerült örömet szerezni.Megéri a sok munka,meg bizony.Majd várom a fotókat,kíváncsi vagyok:)

Kati írta...

Nagyon ötletes, és türelmes férjed van!:)

Eszter írta...

Juj, de jó!!