2011. április 23., szombat

Diótorta


Egy úr rendelésére készült, kérése az volt, hogy ne legyen semmi extra, csak diós és nagyon finom :)
Sütöttem egy diós piskótát, melynek konkrét receptjét nem írom le, mert nem ez a tökéletes diós piskóta szerintem. Sima piskótámat vettem alapul, a liszt egy részét dióra cserélve. Ízre nagyon finom, viszont jobb tartása kellene legyen, vagyis keményebb.

A szokásos diós krémem helyett Angi diókrémjét főztem meg, mert nagyon dícsérte, én pedig hiszek neki :) Valóban nagyon finom krém, köszi Angi!

Krém hozzávalók:
  • 4 dl tej
  • 2 tojás
  • 1 csomag vaníliás pudingpor
  • 14 dkg cukor
  • 20 dkg darált dió
  • 4 dl tejszín
  • 10 g zselatinpor
  • rumaroma
  • A tojásokat elkeverjük a pudingporral, majd lassan hozzákeverjük a tejet és a cukrot. Lassú tüzön, kevergetve sűrűre főzzük. Érdemes habverővel, hogy ne legyen csomós.
  • Kihűtjük, hozzáadjuk a darált diót, rumaromát, végül a felvert tejszínt. A zselatinport 0,5 dl hideg tejjel elkeverjük, felforrósítjuk, majd a hideg krémbe kavarjuk. Kihűtjük annyira, hogy kenhető legyen, majd a tortát betöltjük a krémmel. Keveset hagyunk a torta oldalára, majd azt is bevonjuk és darált dióval megszórjuk. Tejszínrózsákkal, diódarabokkal és csokival díszítjük.
Közel 3 kilós torta, 12 szeletes.

13 megjegyzés:

Ottis írta...

Nagyon szép lett!!!Kellemes Húsvétot kívánok nektek Edó!!!

Edó írta...

Kedves Otti,köszönjük szépen!Én is kívánok nektek Boldog Húsvétot:)

Marika írta...

Szerintem is nagyon szép lett!!!
Kellemes Húsvéti Ünnepeket!!!

Mónika írta...

A tortád, szép mint mindig!

Drága Edó!

Ezúton szeretnék neked és kedves családodnak kellemes ünnepeket kívánni!

puszillak benneteket,
Móni

Ami írta...

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

kismazsi írta...

Fantasztikus lett ez a torta, nagyon ügyes vagy!!
Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok!

Citromhab írta...

Nagyon szép tortát sütöttél:-)

Névtelen írta...

Szia EDó!
Nagy tisztelőd vagyok.....:D
Drága anyósom szülinapjára szeretném elkészíteni ezt a csodát. Két kérdésem lenne: Meg kell pirítani a diót? Hogyan csináltad a csokidíszt?
Köszönöm: Ági

Edó írta...

Szia Ági!Nagyon örülök,hogy nagy tisztelőm vagy!Mnek kösöznhetem a tiszteleted?:)A diót megpiríthatod,akkor sokkal intenzívebb íze lesz,érdemes.A cskidíszeket sütőpapírra rajzoltam,majd dermedés után leszedtem.Itt találsz róla infókat:
http://gergelyne.blogspot.com/2010/03/csokidiszek-tortara.html
Aztán ügyes légy,nagyon finom lesz a tortád!

Névtelen írta...

Szia!
Ne haragudj, hogy megint kérdezek...Mekkora tortaformába készítsem a tortát?
Milyen piskótát javasolnál ehhez?
Ismerd ezt a vajas piskótát(http://chilii.blogter.hu/52807/eper_is_meg_torta_is), mi a véleményed?
Ne haragudj, hogy más bloggjából linkelek ide Neked, de én már egyszer ezt a tortát így ebben a formában elkészítettem, de nem tudom, hogy ehhez a tortához is passzolna-e? Ha egyszer gondolod próbáld ki, nagyon finom!
köszi: Ági

Edó írta...

Ági,tortákhoz teljesen egyszerű piskótát sütök:1 tojásra számolsz 3 dkg lisztet és 3 dkg cukrot.Ha pl 8 tojásból sütöd (ehhez a tortához asszem annyiból sütöttem),akkor 8 tojás,24 dkg liszt és 24 dkg cukor.A fehérjét pár csepp ecettel majdnem keményre vered,majd a cukrot lassan adagolva hozzá keményre vered.Beleforgatod a tojások sárgáját,majd a lisztet.Tortaformába töltöd és 180 fokon tűpróbáig sütöd.Semmi más nem kell bele (sütőpor pláne nem),a piskóta szp magas, egyenletes lesz. Amikor megsült,pár percig még a sütőben hagyod,hogy kissé hűljön,akkor veszed ki.Ennyi az egész tudomány.Egyébként készülök rá egy ideje,hogy beblogoljam a piskóta receptet..
Az a vajas piskóta is passzol egyébként,viszont az úgy nem elég magas egy egész tortához,emelni kell benne az adagokat,hogy majd el tudd vágni lapokra.

Névtelen írta...

Akkor a forma kb 24 cm-es?

Edó írta...

Sütheted 24-esben,de akkor inkább 10 tojásból,hogy magasabb legyen.22 az ideális 8 tojásosra.