2010. szeptember 20., hétfő

Trüffel torta - Boldog szülinapot férjecském!


Ismét elérkezett az én kedves párom születésnapja. Igaz, hogy csak holnap van, de már vasárnap megünnepeltük.

Annyi mindent tudnék mesélni róla.. mert az még hagyján, hogy ő a földkerekség legszuperebb férje és apukája, de kevés embert ismerek, aki ennyire önzetlen lenne, mint ő. Amióta csak ismerem (6 éve), mindig, mindenben mellettem állt, és olyan jó, hogy mindig van aki levegye a gondot a vállamról. Mert nőnek, asszonynak lenni - mellette megtanultam- nem rabszolgaságot, kötelességet jelent, hanem szépséget, ragyogást.

Azt hiszem, sosem tudnám felsorolni mennyi meglepetést, mennyi örömöt okozott már eddig nekem. Amikor pl. ilyen és hasonló tortákat készített születésnapomra, nem beszélve, hogy az egészet milyen módon tálalta :). Vagy hányszor  ringatta a gyerekeket, amikor sírtak éjszaka, hogy én pihenhessek. Vagy amikor éjszka indult el szakadó esőben, hogy fájdalomcsillapítót szerezzen nekem, ha szükségem volt rá. Éveken át tartotta a frontot itthon, amíg én tornára jártam, hogy ismét lefogyhassak. Minden kívánságomat teljesítette, félretéve minden kifogást. Ő az az ember, aki mindig, minden helyzetet képes megoldani és nyugodtságával azt éreztetni, hogy minden rendben van.

Hogy éppen az ő kezébe adtam a saját- és gyerekeim életét, nagyon jó döntés volt. Nem túlzás: én minden nap hálás vagyok azért, hogy ilyen férfi áll mellettem. Sokszor elgondolkodom, vajon mivel érdemeltem ki én ennyi jóságot..vajon hogyan tudjak én ennyi szeretet, önfeláldozást viszonozni neki? De amikor azt mondja, hogy senkivel a világon nem cserélne, akkor tudom, hogy éppen arra van szüksége, amit tőlem kap :)


Mivel a kakaós trüffelgolyó az abszolút kedvence, ezért nem volt kérdés, hogy milyen tortát készítek neki. Tudtam, hogy ha megrakom sok-sok bonbonnal, szívesen szedegeti le majd róla :)



Hozzávalók:

Piskóta:
  • 8 tojás
  • 25 dkg cukor
  • 25 dkg liszt
  • 3 dkg kakaópor
  • 3 evőkanál olaj
  • pár csepp ecet
  • csipet só
Csokis trüffelkrém:
  • 30 dkg étcsokoládé (55%-os) - eből 10 dkg trüffelkrémes csoki volt
  • 500 ml tejszín (hulala)
Fehércsokis trüffelkrém:
  • 9 dkg fehér csokoládé
  • 200 ml tejszín
  • 1dkg zselatinpor
Tetejére:
  • bonbonok
  • csokigolyók
  • ostyarudak
  • citromhéj
Elkészítése:
  • A piskótához az egész tojásokat a cukorral nagyon habosra mixeljük, legalább 5 percig. Közben hozzáadjuk az ecetet is. Óvatosan beleforgatjuk a sóval elkevert lisztet, kakaót, végül az olajat.
  • A masszát 28 cm-es tortaformába simítjuk és 180 fokon tűpróbáig sütjük (kb.25 perc).
  • Amíg a piskóta sül, elkészítjük a krémet: a barna krémhez a tejszínt összemelegítjük a csokival, majd hűlni hagyjuk. A fehér krémhez a csokit, tejszínt, zselatinport összemelegítjük, majd annyira hűtjük ki, hogy kenhető legyen, de még ne legyen teljesen szilárd.
  • A barna krémből keveset félreteszünk, ezzel vonjuk be a tortát.
  • A kihűlt piskótát 4 részre vágjuk, majd betöltjük a krémekkel úgy, hogy a fehér krém kerüljön középre. 
  • A félretett trüffelkrémmel bevonjuk a tortát, körbe ostyarudakkal rakjuk ki, majd bonbonokkal, csokigolyókkal, citromhéjjal díszítjük.

A torta valóban jó választás volt, szerintem mind közül ez ízlett és tetszett neki a legjobban. S tényleg, isteni finom!

24 megjegyzés:

timcsa írta...

Ez ám a torta!

Ottis írta...

Boldog szülinapot az ünnepeltnek!Gyönyörű a torta!

Nyárády Károly írta...

Boldog szülinapot a Férjednek!
Jó bulit is hozzá! :-))))))

Mónika írta...

Gyönyörű lett, csöpög a nyálam!
Nagyon szépen írtál a Zuradról!
Sok boldog születésnapot és együtt töltött éveket kívánok nektek!

Hétvégén lesz Parajd?
(mi megyünk)
Egy randi???

Puszillak,
Móni

Edó írta...

Timcsa,Otti,köszi!!Átadom!

Karesz,ne reménykedj,ami a vodkát illeti,zuram ugyanis semmiféle alkoholt nem iszik:))csak csendben ünnepeltünk,de részleteket jobb ha nem írok:P Köszi a jókívánságot!

Mónika,ez komoly?Máris visszatértek?Izé,honnan tudsz Parajdról??:) Megyek,persze,naná hogy találkozunk!Szombaton ott főzicskézünk majd,úgyhogy gyertek kajálni:)Puszi addig is!

Sz. Zita írta...

Gyönyörű szép lett a torta. Boldog szülinapot a férjednek. (Egy napon született az enyémmel :) )

Mónika írta...

Mi komolyan gondoltuk a visszatérésünket, amit vehetsz fenyegetésnek is!
:))))

Edó írta...

Zita,szeptember 21?Akkor hasonló szépeket kívánok én is a férjednek!:)

Mónika,ez tényleg nagyon komoly!!:))Akkor most 5 napig félni fogok:P

Moha írta...

Csodálatos lett a torta, boldog szülinapot az ünnepeltnek!

Alíz, Erdélyből írta...

Isten éltesse a párodat! S tüktököt se haggyon el! :))) A torta nagyon cucc! S ha jól értem valamiféle minigasztroblogger-találkozó készülődik a háttérben?

Jutka írta...

Gyönyörű lett a torta, boldog szülcsinapot a férjednek :)

Ildy írta...

Szűzmici! Ez aztán a torta!:) Boldog szülinapot kívánok az emberednek!:)

Gál Edith írta...

Nagyon boldog szülinapot a férjednek!
A torta GYÖNYÖRŰ!!! :)

Bianka írta...

Nagyon boldog születésnapot kedves férjednek. A torta nagyon szépséges

Bianka írta...

Nagyon boldog születésnapot kedves férjednek. A torta nagyon szépséges

Pixie Pie írta...

Nagyon szép lett a torta és megható a bejegyzés. Én is sok boldogságot kívánok az ünnepeltnek!

Edó írta...

Lányok,mindenkinek köszönöm a kedves szavakat,a férjemnek átadom a sok jókívánságot!

Alíz,tényleg nagyon mini,úgy néz ki Mónikával sikerül ismét találkoznunk,s most te is megismerheted:)

Chef Viki írta...

Tegnap este többször próbáltam kommentelni, de kidobott a gép.

Azt írtam, hogy mesés a tortád, és még olvasni is mennyire jó volt a férjedről/rólatok!

Gratulálok!

Edó írta...

Viki,köszönöm szépen!Állítólag ezidáig ez volt a legfincsibb tortája:)

Edó írta...

Ildy,kösziiiiiiiiiii!:)

Pilchard írta...

Edó!!!
A csokis tejszínt nem kell felverni? meg a fehércsokisat?

Edó írta...

Kedves Pilchard!Én nem vertem fel,megvártam amíg megdermed és úgy kentem rá,szerintem szükségtelen felverni.De ha akarod,akkor ne várd meg,amíg teljesen megszilárdul,mert akkor már nem lehet.

Pilchard írta...

Kedves Edó! Köszi! Még egy kérdésem lenne.Mennyit állt Neked hűtőben feltálalás előtt? Holnapra szeretném a tortát,betöltsem a krémet este? A díszítést mikor tegyem rá?mert arra gondolok nem biztos hogy jó a bonbonkáknak ha egy éjszakát meg egy fél napot a hűtőben vannak.Mit gondolsz?

Edó írta...

Pilchard,mindenképp este töltsd be és a díszítést is nyugodtan megcsinálhatod,mert nem lesz semmi baja a hűtőben!Szépen megmarad másnapra is,sőt,azután is.Úgyhogy este készítsd el teljesen,s akkor másnap szépen szeletelhető.