2011. január 14., péntek

Florentin szelet


Először sütöttem florentint, de az biztos, hogy nem utoljára, mert nagyon finom. A gyerekek csak úgy kapkodták, szóval nagy sikere volt.

Hozzávalók:

Tésztához:

  • 30 dkg finomliszt 
  • 1 teáskanál sütőpor 
  • 18 dkg vaj vagy margarin
  • 9 dkg cukor 
  • 1 tasak vaníliás cukor 
  • 1 tojás

Tetejére: 
  • 1dl tejszín (hulala)
  • 5 dkg méz 
  • 5 dkg vaj vagy margarin 
  • 15 dkg cukor 
  • 15 dkg mandulaforgács 
Bevonáshoz: 
  • 20 dkg étcsokoládé+2 evőkanál étolaj


Elkészítése:
  • A lisztet elkeverjük a sütőporral, pici sóval. Belemorzsoljuk a vajat, hozzáadjuk a
  • por- és vaníliás cukrot, a tojást. Cipóvá összegyúrjuk, fóliába csomagoljuk, és a
  • hűtőben fél órán át pihentetjük. 
  • A tejszínt, mézet, vajat és a cukrot összeforraljuk, belekeverjük a mandulát. Sütőpapírral kibélelünk egy kisebb tepsit. 
  • A tésztát kinyújtjuk, a tepsibe terítjük úgy, hogy egy kis peremet is készítünk. Egyenletesen elkenjük rajta a mézes masszát, és 200 fokos sütőben 30 percig sütjük, amíg szép aranyszínű lesz. 
  • Miután kihűlt, kisebb téglalapokra vágjuk, majd mindkét végét olvasztott csokoládéba mártjuk. 
  • Rácsra téve hagyjuk dermedni.
Az ember képes lenne az összeset rögtön felfalni..
Recept innen.

13 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Nagyon-nagyon finom lehet!!!

Ottis írta...

Guszta lett,én is nagyon szeretem!

Névtelen írta...

Én a mandulán kívül szoktam rátenni kandírozott citrom- és narancshéjkockákat + aprított piros koktélcseresznyét is. Nagyon klassz (és finom) így színesen is. :-)

Névtelen írta...

Én a mandulán kívül szoktam rátenni kandírozott citrom- és narancshéjkockákat + aprított piros koktélcseresznyét is. Nagyon klassz (és finom) így színesen is. :-)

4Gyerek írta...

milyen klassz narancssárgásak lettek a mandulaforgácsok.

Bianka írta...

Fantasztikus

Dió Bisztró írta...

Ez nagggyon jól sikerül, és nem is bonyolult!!

Ditta tortái írta...

Nagyon jól néz ki,jó lenne belőle egy pici:-)

Ildy írta...

Nagyon tetszik!

Csibe írta...

Szépek lettek!
Imádom, viszont ritkán csinálom, mert képes vagyok egyedül megenni az összesen, szépen sorban, egymás után :)

Csibe írta...

Ja, és a mézes tejszínes keverékbe szoktam tenni egy zacsi kandírozott citrushéjat..

Mónika írta...

Tetszik nagyon. Már alig várom a kalendáriumokat.

Turák Kinga írta...

nos, nekem is van egy hasonló receptem, de ott vhogy nincs piskóta alja, csak a tejszínes rész és kandírozott gyümölcsöket is ír bele. Azt hiszem, h kiírom innét az alját és a tetejét pedig onnét és akkor már tuti, h működni fog. :) Alj nélkül elterült, mint nagyalföld! :D