2010. december 17., péntek

Színes mézeskalács


Tavaly mézestálkákat ajándékoztam, idén szív formákat. Most szerettem volna kipróbálni a pirosra színezést is, ezért elmentem Mohához. Nála prímán le van írva minden, és nagyon jól működik. Nagyon szépen köszönöm Moha, hogy megosztod velünk is! A tálikó ötlete is tőlel származik egyébként.

Ezeket a szív mézeseket kolléganőimnek készítettem, összesen 9 darabot. Délután lesütöttem, és este 2 órán át írtam őket (éjjel 1-ig). Nagyon élveztem, bár túl fáradt voltam hozzá s a végén enyhén megvakultam a sok írókázástól.

Jól bevált mézestésztámat használtam, az írókát viszont tökéletesítettem, ahogyan Moha leírta. Tavalyhoz képest sokkal jobban sikerült, ez a módszer tökéletes.

Hozzávalók:
Írókához:
  • 1 tojásfehérje
  • 20 dkg porcukor
  • 2 csapott evőkanál étkezési keményítő
  • 1 teáskanál citromlé (vagy ecet)
Piros mázhoz:
  • 3 evőkanál meleg víz
  • 1 evőkanál zselatin
  • piros ételfesték (zseléset használok, innen)
Elkészítése:
  • A tésztát az itt leírtak szerint összeállítjuk és megsütjük.
  • Először Elkészítjük a piros mázat: a hozzávalókat egy kis edényben összekeverjük, majd egy lábasba vizet forralunk, ebbe állítjuk a kis edényt, hogy a víz melegen tartsa. Ecsettel befestjük a mézesek felületét és száradni hagyjuk (pár perc).
  • Az írókához a tojásfehérjét egy tálba tesszük, hozzáadjuk a porcukor háromnegyedét, a keményítőt és a citromlevet. Mixerrel elkeverjük, ha szükésges hozzáadjuk a porcukor többi részét. A massza sűrűn folyós kell legyen, ha felemeljük szakadozva follyon.
  • Kisebb zacskót egy befőttesüvegre húzunk, hogy csak az egyik sarka lógjon bele. Megtöltjük a masszával, majd a sarkán nagyon pici lyukat vágunk, kb.tűvastagságút. Összecsavarjuk, és kezdődhet az írókázás. A mintaötletet innen vettem.

Hogy megérte-e? A hatása össze sem hasonlítható a boltban vásárolt ajándékkal! Az ajándékozottak nagyra értékelték a befektetett munkát s én boldognak éreztem magam, amikor láttam örömüket :) Megérte!!!

19 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Edó ezek gyönyörűek lettek!
Megcsináltam én is az első bonbonjaimat,majd rakok fel képet:)

Juci írta...

Nagyon szépek!
Nem lenne SZÍVEM megenni őket!

Mary írta...

Csodásak lettek Edó!:)
Szép ajándék!

Mónika írta...

Gyönyörűek!

4Gyerek írta...

Te is ügyes vagy.
Kérhetném, hogy az ételfesték "innen"-jéhez csatolj is egy linket?
Köszi.

Zsuzsa írta...

tokeletesek lettek, bisztos hogy csak nagyon jo ajandek lehet :)

Nea írta...

Csuda mutatósak. Nagyon szép, egyedi ajándék.Én biztosan örülnék neki.:))

Ildy írta...

Hát, irigylem a türelmedet!:) Nagyon szépek, ügyes vagy!

Ottis írta...

Nagyon szépek, extra ügyes vagy!

Bianka írta...

Nagyon szépséges

Kerekes Erika írta...

Karacsonyi kivansaglista jatek :):

http://kerekeserika.blogspot.com/2010/12/kivansaglista.html

Amugy nagyon szepek, tokeletes ajandek :)

M írta...

Gyönyörűek, egyszerűen nincs rá más szó! :)

egycsipet írta...

Jujj, de szépségesek! :)))

Judit írta...

Nagyon szépek!!!

Mézigörl írta...

Csodásak! Biztos nagyon fognak neki örülni a megajándékozottak! Ügyi vagy! :-DDd

Fagyal Hajnalka írta...

Csodálatosak lettek, nagyon ügyes vagy!

Juci írta...

KELLEMES KARÁCSONYI ÜNNEPEKET KIVÁNOK SOK SZERETETTEL!!!

bambina írta...

Nagyon szép, gratulálok!

Edó írta...

Köszönöm szépen mindenkinek,nagyon kedvesek vagytok!Bizony nem kevés türelem kellett hozzá,de az eredmény mindent kárpótol.

Juci kívánok nektek boldog,meghitt Karácsonyt!Sokszor puszillak!