2011. február 20., vasárnap

Citromos sült csirke


Híve vagyok az olyan ételeknek, melyekkel nem kell sokat bíbelődni, egyszerűen elkészíthetőek és még egészségesek is. Nem szeretek a tűzhely mellett álldogálni, kavargatni, adogatni hozzá ezt-azt. Inkább ripsz-ropsz előkészítem, aztán az étel szépen magától elkészül.
Szeretjük az épen sült csirkét, minden formában. Ezúttal citromosan készítettem, egy kis fűszervajjal, szerintem ezidáig ez lett a legfinomabb, legillatosabb csirkesült.
Kívül ropogós, belül hihetetlenül omlós, puha.

Hozzávalók:

  • 1 konyhakész csirke
  • 1 citrom
  • 5 dkg vaj
  • 2 cikk fokhagyma
  • macalik fűszerkeverék (vagy tetszés szerinti zöldfűszerek)
  • só, bors
  • sütőzacskó
Elkészítése:
  • A csirkét átmossuk, szárazra töröljük. 
  • A vajat kissé megolvasztjuk, hozzákeverjük a fűszereket és a reszelt/zúzott fokhagymát.
  • A citromot megmossuk, kettévágjuk, felét cikkekre szeljük és a cikkeket a csirke belsejébe tömjük.
  • A csirkét sóval és borssal alaposan bedörzsöljük, majd bekenjük a fűszeres vajjal és sütőzacskóba helyezzük. Meglocosljuk a maradég fél citrom levével és lezárjuk a zacskót.
  • 190 fokos sütőben 1 órán át sütjük, ezután levesszük a sütőzacskót és még 15 percig pirítjuk.

Friss salátával fogyasztottuk, így is nagyon laktató volt. Kétféle salátát kevertem össze némi paradicsommal, majd meglocsoltam kevés olívaolajjal, pár csepp balzsamecettel és tökmagolajjal.

4 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Hú,de nagyon guszta!,jöhet is belőle:-)

Juci írta...

Istenem , milyen kivánatos!
Fenséges egy ebéd!

Ami írta...

Ebből én is kérnék :)

Bianka írta...

Hű mesésen néz ki