2011. február 10., csütörtök

Gránátalmás narancssaláta


Nagyon finom és egészséges gyümölcssaláta, bármikor gyorsan összedobható és a gyerekek is szívesen eszik.

Hozzávalók:

  • 4 db narancs
  • 1 gránátalma 
  • 50 ml víz 
  • 2 teáskanál cukor 
  • fél teáskanál őrölt fahéj 
  • 2 db szegfűszeg

Elkészítése:

  • A narancsokat meghámozzuk, fehér héját eltávolítjuk és vékony karikákra vágjuk.
  •  Elkészítjük az öntetet: a vizet a cukorral, fahéjjal, szegfűszeggel és fél narancs reszelt héjával felfőzzük. A gránátalmát keresztben kettévágjuk, felének a levét citromfacsaróval kifacsarjuk és az öntethez kavarjuk. Másik feléből a magokat villával kikaparjuk. 
  • A narancskarikákat tálra rendezzük, meglocsoljuk az öntettel és megszórjuk gránátalma magokkal.
A gránátalma köztudottan a szerelem gyümölcse, rengeteg antioxidáns található benne, ezáltal tisztítja a véredényeket, növeli a véráramlást, vágyfokozó. Valentin napján különösen jó szolgálatot tehet :)

6 megjegyzés:

4Gyerek írta...

enyémgyerekek a gránátalmát max lé formában fogyasztják.
anno emlékszem Töröko-ban a fáról szedtük s vittük a szállodában a recepciós csajtól kérdezni mi az, mert mi nem ismertük. Még most is emlékszem, mondta: "nar". okosabbak nem lettünk.
Ja, azok nem a piros fajták voltak, olyant azóta sem láttam.
de így gyümölcssalátának el bírnám viselni itt mellettem, főleg ha ideröpülne.

Kati írta...

Még sosem ettem gránátalmát semmilyen formában, azt hiszem ideje kipróbálni.

Gál Edith írta...

Finom lehet...:)
Nagyon jól néz ki!!

Ditta tortái írta...

Én sem ettem még soha,én is szeretném már megkóstolni:-)

Bianka írta...

Én szeretem a gránátalmát (bár nagyon rég ettem) és nagyon guszta a naranccsal.

Edó írta...

4Gyerek,lé formájában is isteni és könnyen ki lehet facsarni.

KAti,neeem??Pedig nagyon finom,nekem legalábbis kedvencem!

Edith,nagyon finom tud lenni.

Ditta,föltétlen muszáj kipróbálnod.

Bianka,magában is tökéletes,de naranccsal még inkább.