2011. január 24., hétfő

Cserépfazék torta konyhatündéreknek


Ezt a tortát az Erdélyi Konyha 1 éves születésnapjára készítettem, amit Ivóba vittem a II. csapatépítő terápiára kedves kollégáimnak, szerkesztőtársaimnak. Mivel konyhatündérek vagyunk, innen jött az edénytorta ötlete, amit csokoládé-fakanállal dobtam fel. Nagy sikere volt, először tényleg elhitték, hogy egy nagy fazék töltöttkáposztát vittem, ezért a fedőt megpróbálták felemelni, aztán jöttek rá, hogy tortáról van szó :P

A fakanalat Farkas Vilmos blogjáról tanultam, amiért nagyon hálás vagyok neki, mert nagyon könnyen elkészíthető és a végeredmény megszólalásig hasonlít egy igazi fakanálra.

A 2 napos csapatétpítőn fergetes hangulat volt, lényeges dolgokat tanultunk és rengeteg nevettünk, buliztunk, énekeletünk, szóval abszolút csúcsszuper volt az egész hétvége, de erről szeretnék majd egy külön bejegyzést, úgyhogy most nem lövöm le a poént :)
A tortakészítésnél férjem is segített, pontosabban ő készítette a fedőt és a füleket. Illetve ő okoskodta ki a szállítását is, mivel az sem volt annyira egyszerű, a tortának utaznia kellett kb.75 km-ert.

Hozzávalók:
  • 1 db. piskótához4 tojás, 25 dkg liszt, 25 dkg porcukor, 1 csomag sütőpor, 1 dl olaj, 1 dl víz; a krémhez: 2 csomag csokoládés pudingpor, 8 dl tej,5-6 evőkanál cukor,25 dkg margarin vagy 20 dkg vaj, rumaroma; a locsoláshoz: 150 ml víz, kevés rumaroma; a bevonáshoz: 1 adag fehér fondatmassza, nesszkávépor; a fakanálhoz: 15 dkg étcsokoládé, cukrozatlan kakaópor.

Elkészítése:
  • A piskótához a tojássárgákat a cukorral habosra kavarjuk, felváltva hozzáadjuk az olajat és vizet, hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet. A tojásfehérjéket pár csepp ecettel kemény habbá verjük, majd a masszához forgatjuk. Kb.22 cm átmérőjű kerek tortaformába öntjük és 180 fokos sütőben tűpróbáig sütjük. Miután kisült, ugyanígy készítünk még egy kerek piskótát. A krémhez tejben megfőzzük a pudinport, a margarint habosra kavarjuk a cukorral, a kettőt összekavarjuk és rumaromával ízesítjük. A kihűlt piskótákat lapokra vágjuk, meglocsoljuk a rumos vízzel és betöltjük a krémmel. Oldalát vékonyan átkenjük margarinnal, hogy a fondant megtapadjon.
  • A fehér fondantból keveset félreteszünk, a többit kávéporral halványbarnára színezzük, kinyújtjuk és ezzel vonjuk be a torta oldalát. Tetejére elkészítjük a fedőt, és feketére színezett fondantból a fedő fogantyúját. Oldalára fogpiszkálóval rögzített füleket teszünk, majd az egészet vékonyan átkenjük cukros vízzel. 
  • A fakanálhoz alufóliából hajtogatunk egy téglalap alakú medencét, sok kakaóport öntünk bele, óvatosan belenyomunk egy fakanalat, kivesszük.Ezzel ekészült a nyomat. A mélyedést feltöltjük olvasztott csokoládéval. A legkönnyebb ha egy zacskóba töltjük, sarkára lyukat vágunk és ebből nyomjuk a csokit. 
  • Miután megkeményedett, kiemeljük a csokoládé-fakanalat, a fölösleges kakaóport lesimítjuk róla és a tortára helyezzük.


28 megjegyzés:

zsuzsiga írta...

OOOO...tudtam, hogy lemaradok a legjobb dolgokrol. Pedig igy tudva, akar ott is lehettem volna veletek, unnepelni, tanulni, szorakozni? Maradek nem maradt?:) Nagyon jo otlet, szuperul nez ki a torta.

Jutka írta...

Nemcsak jól nézett ki, de nagyon finom is volt...még a kollégáim is megkóstolták :)...a töltött káposztát Edó módra :DDD

Névtelen írta...

Ez fantasztikus! Nagyon jól sikerült, első (de még 2.) ránézésre azt hittem cserépedény:) Nagyon ügyes vagy!

Túry Amália írta...

Csodaszép! Nagyon ügyes vagy!

chriesi írta...

Eszméletlen jól néz ki!!

Bianka írta...

Csodálatos, már magán az edény is nagyon tetszik

Alíz, Erdélyből írta...

Igen, többek közt én voltam az a kerge, aki megpróbálta levenni a fazék fedőjét. :))) Még szerencse, hogy nem tettem kárt a remekműben. Zsuzsiga,most hogy így rákérdeztél, kicsit restellem magam, mert valóban hozhattam volna neked egy kis kóstolót. Majd a következőben figyelni fogok ezekre a dolgokra is.

4Gyerek írta...

főt hajtok kreativitásod, fantáziád, kézügyességed előtt.
Figyelemre méltó, hogy a férjed is segédkezik az ilyensmiben.

Zsiri írta...

Nem mondod komolyan, hogy ez egy torta...??? zseniális!!!

Chef Viki írta...

Zseniális :-)

Ottis írta...

Nagyon szép lett, gratulálok!

Ditta tortái írta...

Edó,én meg kerestem a tortát:-))),ez valami k....jól néz ki:-)),gratulálok,nagyon ügyes vagy!!:-)

Pixie Pie írta...

Edó! Ez csuda jó lett! Szuper!

Zsuzsa írta...

hat ez szo nelkul hagyott teljesen... hihetetlenul tokeletes!!!
amugy nem tudom pontosan a napot de ezen a heten szuletesnapod lesz, ugy hogy Isten eltessen sokaig, sok boldogsaban, szeretetben, egeszsegben a csaladod mellet!!!

Ildy írta...

Hát ez állati jó!!:)

szindi írta...

Edó,ez egyszerűen csodálatosan néz ki!:)

Gál Edith írta...

Hááát Edó! LE MINDEN KALAPPAL!!!!
Nagyon ügyes vagy!!!!

Limara írta...

Hű! Fantasztikus! Gratulálok!:)

Juci írta...

Remekül néz ki!
Szívesen megkostoltam volna!

Farkas Vilmos írta...

Nagyon élethű! Gratulálok!!!

Vali írta...

Edo a szavam elállt. Nagyon ügyes vagy.

Natimi írta...

Nem találok szavakat,annyira tökéletes ez a fazék torta!!!!
Nagyon nagyon ügyes vagy Edó!:)
Gratulálok!

Timi

nyanyus írta...

Amikor ránéztem gondoltam hogy lehet ebben a fazékban tortát sütni.Ám amikor elolvastam leesett az állam.Csak ámulok bámulok.Szenzációs!!!Megöregedtem de ilyet még nem láttam!

Edó írta...

Nahát,mindekinek nagyon köszönöm a kedves szavakat,azért a férjem érdeme is,mert segített,de kettesben minden sokkal könnyebb:)

Zsuzsa,köszi a szülinapi gratulációt,nagyon kedves vagy!

Vilmos,nagyon megtisztelő ez a dícséret!Minden elismerésem,amiért a blogodon ilyen hasznos dolgokat osztasz meg a nagyvilággal.Más lehet hogy sajnálná a tudományát,le a kalappal az emberséged előtt is,hogy a profizmusodról ne beszéljünk:)

Fagyal Hajnalka írta...

Eszméletlen ez a torta:-)
Nagyon ügyesek vagytok a férjeddel:-)

Viki írta...

Amikor először a blogomon a "kisképet" megláttam, én is úgy jártam, mint NYANYUS ! Első gondolatom az volt, hogy a csudába lehet egy ilyen rusztikus lábasban tortát sütni, s a sütéshez vajon minek is kell a fakanál ?
Amikor eljöttem Hozzád, akkor meg azzal a gondolatommal viaskodtam, hogy a nagyszüleimnek -annó- pontosan ilyen lábasaik voltak, akkor ez most -mint múzeális darab és bemutattad ? - Egyszóval, annyira élethű, hogy ebből már csak egy csokiból készített töltöttkáposzta hiányzik.
Tessékszíves legközelebb fedő nélkül készíteni és lássuk azt a töltöttkáposztát is :)

EDÓ ! végtelen ügyes, kreatív vagy, gratulálok.

Születésnapodon pedig sok-sok boldogságot kívánok, és nagyon sok örömteli pillanatot a családod és barátaid körében.

ILDIKO írta...

Szia EDOM!
Fantasztikusan nez ki a tortad!!
Hogy en ezt meg nem fedeztem fel Nalad!
Irnal nekem arrol hogy hogyan szinezted a Neszkaveval? Irtad hogy a fondantot lekented vizzel.Nem puhult meg tole vagy olvadozott utana?
Gratulalok! Szia: ILDIKO

Edó írta...

Szia Ildikó:) A kávét belegyúrom a fondantba,ennyi az egész.Vízzel lekenve semmi baja nem lesz a fondantnak!Puszika!