2010. október 13., szerda

Citrom szelet


Egyszerű, hagyományos sütemény, olcsó és nagyon finom. Viszonylag egy óra alatt elkészíthető s még kiadós is. Vendégvárónak ideális. A tésztája nekem nagyon keménynek tűnik, szerintem a tojás miatt kicsit olyan, mintha laskát készítenék belőle. Jó ha egy keveset álni hagyjuk, akkor könnyebben nyújtható.

Hozzávalók:
Tészta:
  • 50 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 12,5 dkg margarin
  • 1 teáskanál szalakálé
  • kb.2 dl tej
Töltelék:
  • 250 ml tej
  • 8 evőkanál liszt
  • 25 dkg margarin
  • 25 dkg porcukor
  • 1 citrom
Elkészítése:
  • A tésztához a lisztet egy tálba mérjük. A szalakálét pár csepp ecetben felfuttatjuk (egy kiskanálnyit a liszt fölé tartunk, rácsepegtetjük az ecetet, rögtön elkezd pezsegni), majd a többi hozzávalóval összegyúrjuk.
  • A kemény tésztát 4 részre osztjuk, egyenként vékonyra nyútjuk. 200 fokos sütőben 4 lapot sütünk.
  • Közben készítjük a tölteléket: a tejet a liszttel sűrű péppé főzzük, kihűtjük. A puha margarint habosra kavarjuk a porcukorral és a kihűlt péphez adjuk. Hozzákavarjuk a citrom reszelt héját és levét.
  • A lapokat betöltjük a citromos krémmel, tetejét megszórjuk porcukorral. Miután a lapok megpuhultak, szeleteljük.

Ha a citrom nagyon kicsi, akkor kettőt is használhatunk, de kóstolni kell, nehogy túl savanyú legyen.
Valamiért a lapok másnapra sem lettek olyan puhák, mint szerettem volna, de rohamosan fogy :)

10 megjegyzés:

Bianka írta...

Istenien néz ki

Gál Edith írta...

Csodás!!!

4Gyerek írta...

jobb lesz nekem csöndben maradni.

Ami írta...

Nyami! Nagyon guszta :)

Jutka írta...

Nagyon finom, rég sütöttem :)

sedith írta...

Pedig másnapra olyan szokott lenni, hogy olvad el a szádban! Mindenesetre, nagyon jól néz ki!:)

Belly írta...

Csatlakozom az előttem szólókhoz.Csodásan néz ki.

Zsuzsa írta...

Miert nem csodalkozom hogy ujra valami fincsit suttel? Nagyon jol nez ki, szerintem cukrasz kene legyel nem ovoneni :), vagy talan mindketto?.

Eva írta...

kedvenc sütijeim egyike! nyami! ügyes vagy, mint mindig. megpuhult aztan?

tücsi írta...

Fantasztikus sütijeid vannak!!! Nagyon ügyes vagy!:)) Receptet vittem!Köszi!