2010. március 22., hétfő

Holland csokoládétorta


Nem vagyok nagy csokirajongo, igaz van par fajta, ami johet barmikor, pl. a belga csoki vagy a Lindt kulonlegesebb valtozatai.. A csokis sutemenyekkel is ugy vagyok, hogy akkor inkabb turos, vagy sajtkremes..
Egyszer regen talalkoztam ezzel a recepttel, Bellynel. Valahogy mar a recept is nagyon tetszett.. Amikor eloszor kostoltam, egyszeruen mennyei volt. Elso szamu kedvencemme avanzsalt ez a csokitorta, azota mar tobbszor megsutottem. Azelott vagy tevedesben voltam a csokitortakat illetoen, vagy meg nem talalkoztam ilyen igazi csokitortaval.


 Ezuttal sogoromnak sutottem szuletesnapjara. Mivel nem tudtam mi az o kedvence, megsutottem az enyemet. Miutan ket szeletet evett meg belole, kijelentette, hogy ezuttal neki is ez a kedvence ::)


Hozzavalok:

  • 30 dkg etcsokolade (min. 50 %-os)
  • 30 dkg vaj
  • 20 dkg cukor
  • 2 tojas
  • 25 dkg liszt
  • 1/2 csomag vanilias cukor
  • 1/2 csomag sutopor
  • 1/2 kk.so
  • 1 dl tej
  • 2 tojasfeherje
  • 15 dkg porcukor
Elkeszites:
  1. Mikroban vagy vizgoz felett felolvasztunk 10 dkg csokit, hozzaadunk 1 dl forro vizet, simara keverjuk, felretesszuk.
  2. Habosra keverunk 10 dkg vajat 20 dkg cukorral, a tojasokat egyenkent belekeverjuk, majd a vanilias cukrot es az olvasztott csokit is.
  3. Gyujtsuk be a sutot 180 fokra.
  4. Keverjuk ossze a lisztet a sutoporal, soval es ontsuk ossze a csokis keverekkel es a tejjel.Jol keverjuk ki, majd ontsuk kivajazott (vagy sutopapiros) tortaformaba es sussuk 25-30 percig (tuproba). Nagyon vigyazzunk, ne sussuk tul, mert szaraz lesz.
A kremhez:
  1. Mikroban vagy vizgoz felett olvasszunk fel 15 dkg csokit.
  2. 2 tojasfeherjet verjunk kemeny habba, majd fokozatosan verjunk hozza 15 dkg porcukrot.
  3. Egy masik talban keverjunk habosra 20 dlkg vajat, keverjuk ossze a tojashabbal es olvasztott csokival.
  4. A tortat elvagjuk kozepen, mehtoltjuk a kremmel. A tetejet bevonhatjuk a maradek csokoladeval, de porcukorral is megszorhatjuk.

Regota keszulok mar ra, hogy bejegyezzem a recit, most vegre felkerult a kedvencem is :) 
Belly, nagyon koszonom a receptet!! En mar mindenkinek meseltem az en kedvenc holland csokitortamrol, aki meg nem kostolta, hirbol az is ismeri :)
Csupa csoki alom, igazi csokiiz, nem holmi vajas-kakaos izekkel talal..ne tudjatok meg mennyire finom!!:P


15 megjegyzés:

Mary írta...

Gyönyörűség. Imádom a csokoládét!
Nagyon szépen elkészítetted!

Edó írta...

Mary,koszonom,akkor ezt mindenkepp keszitsd el,mennyei!!

Bianka írta...

Nagyon szép :) és finom is

El van kényeztetve a cslád ;)

Ottis írta...

Jó ez az új háttér, jobban tetszik mint a régi :-)

Mary írta...

Megfogom csinálni Edó!

Gál Edith írta...

Edó! Nagyon tetszik a recept, a torta és az új blogruha! Le a kalappal!!!:)))

egycsipet írta...

Nagyon guszta lett és remek lehet az íze is! :)))

Edó írta...

Bianka, koszi!

Ottis,igen en is nagyon meguntam a regit,most egyelore csak feltoltottem a sablont,meg semmi nincs a helyen,ido kell hozza:)

Edith,Egycsipet koszonom!

Moha írta...

Edó ez nagyon szép lett! Kipróbálom én is,nálunk sok a csokirajongó!

christaylor írta...

Juj,nagyon szép lett az új blogod! :)
A virágminta meg nagyon tetszik a tortádon!

Natimi írta...

Nagyon jol nez ki!Mindjart bele harapok.
Most akartam megirni a recepteket,de nem talalom az ekezetet megint,igy pedig nem szeretek irni.Elmarad holnapra,de!Elszeretnem kerni az email cimed is,ha lehet.Mert a kepeket oda tudnam feltenni.Ok?
Legyszi ird meg.Mert valamiert azt sem talalom:)

Szep az uj blogkulso.Ugyes vagy!
Puszi,
Timi

Belly írta...

Szia!

Ilyenkor annyira tudok örülni,el sem hiszed.
Gratulálok a sógorodnak,és köszöntöm a csokirajongók klubjában.Hát igen,a Holland csak rajongókat tud gyűjteni.

Jó az új blogkülső is.

Edó írta...

Moha,nagy sikere lesz:)

Christaylor koszike:))Sablont keszitettem,azzal mintaztam a tetejet.

Koszi Timi!Probalok atalakulni kicsit,napokba fog telni.Ugy erzem nem talom a hozzam legjobban illo sablont..
Cimem: gergelyne@yahoo.com
Es nagyon varoooom!!!:)

Belly,amugy nem ez az egyetlen recept toled,ami a kedvencem lett!:)De ez a torta,ez viszi a palmat az biztos.Koszonoma sogorom neveben is!

LiliBazsa írta...

Nagyon jól néz ki, és biztosan nagyon fini lehet. Ki fogom próbálni!!

Edó írta...

Igen,szuper finom!:)