2010. március 11., csütörtök

Borsófőzelék


Na, ezt is ritkan keszitem, en annyira nem rajongok a fozelekekert, de idonkent azert kell ez is a csaladnak.
A borsofozelek kulonosen ertekes, mivel a zoldborso az egyik legmagasabb tapertekkel rendelkezo zoldseg. Igen magas B vitamin tartalma, tovabba sokfele vitamint tartalmaz, segit lekuzdeni a faradtsagot.

Hozzavalok:

  • 45 dkg fagyasztott zoldborso (vagy termeszetesen friss)
  • 2-3 baberlevel
  • so
  • cukor
  • par csepp citromle
  • zoldpetrezselyem
  • a rantashoz: olaj, 1 fej voroshagyma, 2-3 ek liszt, viz, pirospaprika
  • az eresztekhez: 1 kis doboz sovany tejfol, 1 tojassarga
Elkeszites:
  1. A zoldborsot fagyott allapotban enyhen sos vizbe foni tesszuk. Beletesszuk a baberlapikat is, kb. 5 percig fozzuk, nem tovabb, hogy a borso szep zold szinu maradjon es a texturajat se veszitse el. Csak annyi vizben fozzuk, amennyi szukseges majd ahhoz, hogy a fozelekunk megfelelo surusegu legyen. ha tul sok a viz, akkor hig lesz.
  2. Elkeszitjuk a rantast: olajon megpiritjuk az aprora vagott hagymat, hozzakavarjuk a lisztet es szep vilagosra piritjuk. Megszorjuk fuszerpaprikaval, majd felontjuk hideg (!) vizzel es lassu tuzon besuritjuk a rantast. A zoldborsohoz kavarjuk es felforraljuk.
  3. Elkeszitjuk az ereszteket: a tejfolt elkeverjuk a tojassargaval es keves meleg level, majd kavargatva a fozelekhez adjuk, ujraforraljuk. 
  4. Sozzuk, cukrozzuk izles szerint, megszorjuk friss zoldpetrezselyemmel, keves citromlevel meg pikansabba varazsoljuk.
  5. Tukortojassal, sult kolbasszal, friss hazi kenyerrel talaljuk.

Tipp:  a rantas miatt sajnos hizlal, de ha lightosabban szeretnenk, akkor csak ereszteket keszitsunk: sovany tejfolt keverjunk ossze zabkorpaval, ezzel is remekul be tudjuk suriteni.

4 megjegyzés:

Andi írta...

Én se vagyok főzelékes. Hamarabb megeszem a párolt dolgokat.
A fiaim meg egyszerűen rá se néznek a zöldborsóra, semmilyen formában. :-(
De nagyon guszta, én babárlevelet nem teszek bele. Ki fogom próbálni, mert a férjem szereti.

Edó írta...

Andi ez a fozelek most valahogy jobban sikerult,izlett nekem is:)

Bianka írta...

Nagyon jól néz ki :)

Én szeretm :) Bár én pirosan készítem és habarom, de lehet, hogy ezt is ki kéne próbálni.

Edó írta...

Pirosan hogy?Paradicsomosan?Az se lehet rossz!