2010. március 30., kedd

Pizza - ahogy én készítem


Pizzat viszonylag ritkan keszitek itthon, pedig mindenki nagyon szereti. Idohiany az oka. Egy ideje viszont leroviditettem a keszitesi idejet, igy is tokeletes lett. Termeszetesen ugy allitottam ossze,hogy ne terhelje meg a gyomrot, hisz egy pizza is lehet egeszsegesebb. A teljes kiorlesu lisztnek koszonhetoen sokkal konnyebben megemesztodik, ezaltal nem erezzuk magunk kellemetlenul eves utan.
Ezuttal kisfiam szulinapjara keszitettem, vidam pizzafejeket ill. egy nagy pizzat.
Alapul az orok kedvenc focaccia tesztajat vettem.

Hozzavalok:


A pizzalaphoz (nagy tepsinyi adag):

  • 35 dkg feher kenyerliszt
  • 15 dkg teljes kiorlesu buzaliszt
  • 2,5 dkg friss eleszto
  • 3 ek olivaolaj
  • 3 dl meleg viz
  • 1 tk barna nadcukor
  • 2 tk tengeri so
  • feketebors, oregano
Feltét:
  • 5 dkg olvasztott vaj
  • ketchup borssal, oreganoval, pici soval es cukorral kikeverve
  • pragai sonka vekony csikokra vagva
  • bacon csikokra vagva
  • delis (fetahoz hasonlo, kremesebb, lagyabb tehensajt)
  • piros kaliforniai paprika
  • mirelit kukorica
  • keves gomba
  • reszelt sajt
  • olivabogyo
Elkeszites:

  • A vizet elkevertem a cukorral, belemorzsoltam az elesztot, jol kikevertem.
  • Beleszitaltam a lisztet a soval, majd a tobbi hozzavaloval rugalmas tesztat dagasztottam (a robotgep dagasztofeje 2 perc alatt elkesziti).
  • Lisztezett feluletre boritottam, gombolyure formaztam, majd letakarva kb. 15 percig kelesztettem. Ekkor a tesztat alaposan atgyurtam, laza mozdulatokkal (jot tesz a teszta allaganak). Letakarva duplajara kelesztettem. Osszesen kb 30-40 perc.
  • A tesztabol kivettem 2 kisebb adagot a gyerekeknek. Egyenkent atgyurtam, gombolyure formaltam mint a zsemlet, majd sodrofaval lisztezett feluleten kor alakura nyujtottam.
  • Megkentem olvasztott vajjal, a pizzaszosszal.Kiraktam a sonkaval, baconnel, feta darabkakkal, paprikaval, kukoricaval, ill egy reszere vekonyra szelt gomba kerult. Reszelt sajttal boven megszortam.. Erre kerult ket olivadarabka szemnek, egy csik sonka orrnak, egy csik paprika szajnak.
  • A maradek tesztat kor alakura nyujtottam es ugyanugy keszitettem elo.
  • A pizzakat sutopapiros tepsin kb 20 percig sutottem.
Gyonyoru, holyagos tesztaja lesz, izeben elegge dominal a tk liszt ize, ha valaki idegenkedik tole, akkor lehet csak feherlisztbol kesziteni. Viszont akkor szamithatunk arra, hogy utana le kell pihennunk par percre :) es lehet hogy meg 3 ora mulva is nyomni fogja a hasunkat.


4 megjegyzés:

Andi írta...

Jaj de guszta. Én nem tudok sütni, sohase találom el a tésztát. :-(

Edó írta...

Andi,hogyhogy nem "talalod el"?:))Hat beleteszed ami belejar s kesz is a teszta.:)De tenyleg,miert nem sikerul?Amugy regebben a calzone tesztajat sutottem pizza alapnak,az is nagyon bevalt.

Viki írta...

Edó! de jó, hogy erre jártam. Én még soha sem sütöttem pizzát, pedig nagyon kedevelném, viszont senki más a családban. De főleg azért, mert tényleg nehezen emészthető, nekünk kicsit gyomorrontó. Viszont ez a Te Pizzád fantasztikus. Igaz, most épp diétás heteim vannak, de ezt nagyon megjegyzem magamnak. Mentettem is a receptet, ha nem bánod. Ez már nekem is tetszik, hogy ilyen könnyü. Köszönöm Neked.

Viki írta...

ui: nagyon jó és szép lett a blogod, gratulálok. Tetszik ez a világos szín.