2010. augusztus 25., szerda

Barbie torta - lánykám 5 éves!


Bizony, nagy kislányom van nekem, hisz épp ma töltötte az 5. életévét :) És nemcsak nagy, hanem csinos, okos és nagyon csintalan. "Alma nem esik messze a fájától" :)
Hihetetlen, milyen gyorsan telik az idő, hisz még tisztán emlékszem, amikor született...és máris ilyeneket mondd:

"Te sosem értesz meg engem.."
"Amikor én nagy leszek, akkor ti apával meg lesztek halva?"
"Nagyon szeretnék már felnőtt lenni.... -Miért?- ...mert akkor húzhatok magassarkút, lehet lógó fülbevalóm és rágógumim.."
"Anya, nagyon szeretlek, te vagy a legszuperebb anyukám."
"Annyira szeretlek, hogy szinte elájulok."
"Amikor kiesik a fogam és beteszem a párnám alá, akkor azt fogom kívánni a fogmanótól, hogy többet ne kelljen munkába menjetek és mi se napközibe."
"Amikor én nagy leszek, akkor bezárok minden munkát és többet sosem kell menjetek munkába..- És akkor honnan lesz pénzünk? - ..én majd adok nektek!"



Nos, az én lánykám igazi csajos kislány, naponta fülbevalót cserél (vajon kitől látta???..), felhúzza a magassarkú csizmámat, kilakkozza a körmét, beparfümözi magát, fésülködik, ruhákat cserél, rengeteg ékszert magára rak és a tükörben nézegeti magát :) Nem annyira barbie-rajongó, de a szép babák tetszenek neki (jó ízlése van), ezért gondoltam ilyen csajos tortára.
Nem mondom, hogy nehéz lett volna, de keményen megdolgoztam vele, viszont közben volt időm gondolkodni, hogy mennyire fog majd örülni neki..
Nagyon örült, el volt ragadtatva!!  A tortám tökéletes választás volt:)

Hozzávalók:

Piskótához:
  • 6 tojás
  • 37 dkg cukor
  • 32 dkg liszt
  • 5 dkg kakaó
  • 1,5 dl olaj
  • 1,5 dl forró víz
  • 1 csomag sütőpor
Krémhez:
  • 25 dkg mascarpone
  • 4 dl tejszín
  • 3 tojássárga
  • 10 dkg cukor
  • 0,5 dl narancslé
  • 1 narancs
  • 10 g zselatinpor
Bevonathoz:
Elkészítése:
  • A piskótához a tojássárgákat a cukorral fehéredésig kavarjuk, lassan hozzácsurgatjuk az olajat, majd a forró vizet.
  • A lisztet, kakaót, sütőport összekavarjuk, majd a sárgákhoz adjuk.
  • A tojásfehérjéket pár csepp citromlével (ecettel) kemény habbá verjük, óvatosan a masszához kavarajuk.
  • Egy kuglófformát kivajazunk, lisztezünk, háromnegyedig megtöltjük a masszával.
  • A többit egy kisebb, kerek tortaformába öntjük, majd 180 fokon megsütjük a piskótákat.

  • A krémhez a tojássárgákat a cukorral vízgőz fölött megfőzzük, langyosra hűtjük, belekavarjuk a krémsajtot. 
  • A narancslét a zselatinnal felforrósítjuk, a krémhez adjuk, majd hűtőszekrényben kihűtjük.
  • A tejszínt felverjük, majd az apróra vágott narancssal együtt a kihűlt krémhez kavarjuk.
  • A barbie babát levetkőztetjük, testét és haját befóliázzuk, hogy védve legyen.
  • Az alátétet, amire a torta kerül bevonjuk színes papírral, tetejére sütőpapírt helyezünk, hogy ne kenődjön össze.

Torta összeállítása:
  • A kuglófformában sült piskótát négy felé vágjuk, majd a krémmel egymásra rétegezzük.

  • A kerek tortafomrában sült piskótát két felé vágjuk, majd késsel annyit vágunk le a pereméből, amennyi a szoknya formájának kialakításához szükséges - kisebb kör legyen. Közepére kisebb lyukat vágunk, majd beleállítjuk a babát.
  • A maradék piskótából pótoljuk a szoknya felső részét, amíg anyira magas lesz, hogy elérje a baba derekát.
  • A tortát bekenjük margarinnal, hogy jól tapadjon a fondant, majd hűtőszekrényben kevés ideig dermesztjük.
  • A fehér fondantmasszábol elkészítjük először a baba ruhájának felső részét, a babára adjuk. 
  • Ezután egy nagy kört nyújtunk, az átlónál bevágjuk, majd óvatosan bevonjuk vele a szoknyát. Pirosra színezett masszával díszítjük.
  • Fülbevalót, nyakláncot, karkötőt tetszés szerint készíthetünk neki.
Itt már apa egy virágot is adott a kezébe
Torta belseje
Végül az ünnepelt a tortájával:


Lehetett volna még szépítgetni, de már annyira késő volt, és annyit dolgoztam vele, hogy többre nem futotta az erőmből.

Boldog születésnapot, kis hercegnőm! :)

32 megjegyzés:

ildikebak írta...

Nagyon szép család vagytok és tiszta szívemből kívánok lányodnak NAGYON SOK SOK Boldog Szülinapot!!!ÉS MINDIG MARADJON ILYEN CSAJOS :-)
A torta szuper lett , és gondolom nagyon finom is volt! :-P :-)

Alíz, Erdélyből írta...

Edó, megölöd a bikát! Micsoda ötlet és micsoda kivitelezés! Igazi művésze vagy a cukrászatnak! Remélem ezt a sok szép képet mentetted nagy formátumban is, mert ez biztos meg fog jelenni nyomtatásban is. :)))

Isten éltesse a nagylányodat! - az álmélkodástól erről szinte megfeledkeztem. :)) Ja és titeket - anyukáját, apukáját, öcsikéjét - is!

Ottis írta...

Nagyon szép lett!Már érdeklődni akartam hová tűntél el! Boldog szülinapot a kislányodnak!

iri írta...

Nagyon szep!Isten eltesse kedves lanyod!

Gál Edith írta...

Isten éltesse sokáig nagyon szép leánykádat és az egész családotokat!
Nagyon szép a torta!!!
Nagyon ügyes vagy!!!!! :)

szannalina írta...

Ezen szépíteni, Edó? Ez CSODÁLATOS!!! Tiszta nagybetűvel!
Az én lánykám mostanában kezd "csajosodni", és már rég eldöntöttem, hogy Barbie-tortát készítek majd neki! Legalább hasznomra lesz a leírásod!:)
Puszi és ISTEN ÉLTESSE A KIS SZÉPSÉGET!:)

sedith írta...

Szia, Edó, bocs, az előbb, SZannalina néven is én írtam.:P Amit leírtam, minden érvényes!:)
Puszi:)

Jutka írta...

Gyönyörű lett a torta Edóka, Boldog szülinapot a lányodnak :)

Bianka írta...

Sok boldogságot, nagyon szép családod van, és tényleg szuper anyuka vagy, hogy ilyen csodás tortát készítettél :))

Ami írta...

Boldog szülinapot a kis hercegnőnek! :) CSodás tortát kapott az anyukájától! :)

Natimi írta...

Boldog születésnapot a lányodnak!!

A torta gyönyörű!!!:)Nagyon ügyes vagy!!:)

Szép család vagytok!

Puszi,

Timi

Edó írta...

Köszönjük szépen mindenkinek a jókívánságokat, meg az elismeréseket!Ennyi szép és kedves szó után nagyon jól indult a napom,köszönöm nektek:)

Nyárády Károly írta...

Kedves Edó, nagyot alkottál, igazi mestermű sikeredett belőle. El kell ismerni, egy nem mindennapi dologgal sikerült kirukkolnod.
Igazad is van, a kislányunk is csak egyszer lehet öt éves :-))))
Sok-sok boldog szülinapot kívánok kislányodnak, és minden alkalommal hasonló színvonalú meglepetéseket is!

Edó írta...

Karesz,na azert ez tulzas:))Azert koszonom szepen a kedves szavakat,nagyon kedves vagy!

Zsiri írta...

Isten éltesse a leányzót ;) A torta pedig nagyon szép lett!

Belly írta...

Sok blodog szülinapot a kis-nagy lánynak.A torta csodaszép és a kis családod is aranyos.

Brigitta írta...

Legyen mindig ilyen mosolygós,és boldog,Istenke éltese a nagylányt!:) A torta gyönyörű lett!

szindi írta...

Sok boldogságot a kicsi"nagy"lánykádnak!:)
Az anyukájának meg gratulálok,mert szuper ügyi,nagyon szép lett a torta!:)

Edó írta...

Zsiri,Belly,Brigitta,Szindi,nagyon aranyosak vagytok,köszönjük szépen!

És mindekinek aki írt,nagyon meghatódtam,olyan szépeket írtatok:)

Andi írta...

Isten éltesse a nagy lányt!
Csodaszép a torta!
Ti nem különben!
Nagyon szép a családi fotó!

Mary írta...

Sok boldog születés kívánok lánykádnak! Szép lett a tortád nagyon!:)

Vali írta...

Boldog szülinapot a kislányodnak. Nagyon szép lett a torta. Edo tudod a kevesebb a több. Ez pont így volt jó.

Ildy írta...

Hát ez nem semmi!:) Gratulálok a szülinaposnak!

@havas írta...

Szeru drága :)
Nalátod, mesés lett a lyánykád tortája :)! Gratulálok hozzá, és sokáig éltesse Alexet a Világügyelő :)!

Edó írta...

Andi,Mary,Vali,Ildy,köszöjük,kedvesekvagytok:)

Szevasz drága,miért talán kételkedtem én,hogy nem lesz mesés?:P Köszi!

jucus írta...

Szia Edó!
Hát,leesett az állam!Gratulálok a tortához,igazi remekmű!!!Én is tortát sütök 2 hét múlva,a kislányom 2 éves lesz!Katicatortát gondoltam,de nem találok egy jó receptet.Tudnál ebben segíteni?Van recepted?Vagy egy blogcím,ahol találok!?Előre is köszi!Jucus

Gabi Emi Gezu írta...

Szia Edo!
Eloszor is az icing cukrot kerestem, vagy fondant(ot), tortabevonot... nem volt egyszeru. Vegre nalad megtalaltam a leghasznalhatobbat :) koszi hogy ilyen reszletesseggel osztod meg velunk a tapasztalataidat es a recipeket! Masodsorban pedig szeretnek neked en is -sokadikkent a sorban- gratulalni a fantasztikus fogyasodhoz!!! Nekem most ment le az elso 10... kozel sincs meg vege :D de az ilyen sztorik mint a tied is, plusz erot adnak hogy kitartson az ember :)

Klassz kis csalad vagytok, es Te magad is, csak igy tovabb a bloggal, figyelemre melto hogy vezeted a 3 gyerkoc mellett (vagy 2? bocsi...) :)))

Gabi Emi Gezu írta...

Szia Edo!
Eloszor is az icing cukrot kerestem, vagy fondant(ot), tortabevonot... nem volt egyszeru. Vegre nalad megtalaltam a leghasznalhatobbat :) koszi hogy ilyen reszletesseggel osztod meg velunk a tapasztalataidat es a recipeket! Masodsorban pedig szeretnek neked en is -sokadikkent a sorban- gratulalni a fantasztikus fogyasodhoz!!! Nekem most ment le az elso 10... kozel sincs meg vege :D de az ilyen sztorik mint a tied is, plusz erot adnak hogy kitartson az ember :)

Klassz kis csalad vagytok, es Te magad is, csak igy tovabb a bloggal, figyelemre melto hogy vezeted a 3 gyerkoc mellett (vagy 2? bocsi...) :)))

Edó írta...

Szia Gabi!Köszönöm a sok dícséretet,kedves szavakat,igazán jól esnek:)Örülök hogy tetszenek a receptek és én is gratulálok a fogyásodhoz,nem semmi a 10 kiló!!2 gyerkőcöm van,de ha valamit nagyon akarsz és örömöd leled bene,akkor mellettük is meg lehet csinálni. És ők is boldogabbak,ha az anyuka is az:)

Pilchard írta...

Kedves Edó!

A szoknyára a diszítő elemeket mivel kell felragasztani? Csináltam fondantot ,remélem sikerül majd a tortám.

Edó írta...

Pilchard,vizes ecsettel ha átkened,akkor megragad a fondant!Mindent így ragasztunk.Remélem sikerül a tortád!

Pilchard írta...

Kedves Edó! Köszönöm szépen a segítséget,a díszítő elemekkel nem volt gond,szuperül fel tudtam tenni.A fondant viszont nem sikerült,szakadt,tört,szerencsére volt B terv és az bejött,pillecukorból készült hamis marcipán. Most csináltam először ilyet,gondolom ha próbálkoznék biztos sikerülne a fondant is. Ha gondolod nézd meg,azért szerintem nem lett rossz.http://5balkez.blogspot.com/2011/04/barbie-torta.html