2010. július 26., hétfő

Sacher torta

Sacher torta
Na, ez az a torta, ami igazából sosem vonzott, mondván, mi lehet olyan jó egy dzsemmel töltött piskótában...Eddig nem is készítettem, pedig ahogy hallom, sok mindenki kedvence. És hát tényleg, ez a torta olyan, ahogyan elképzeltem. Finom, de számomra ennél millió sokkal finomabb torta létezik. Kutakodtam recept után, végül több receptet felhasználtam, leginkább a Mohánál talált sacher torta volt az irányadó.

Hozzávalók:

Alap:
  • 15 dkg jó minőségű étcsokoládé 
  • 12,5 dkg vaj 
  • 12,5 dkg porcukor
  • 6 tojás 
  • 1 teáskanál vaníliakivonat 
  • 1 teáskanál sütőpor 
  • csipet só
  • lisztkeverék: 5 dkg liszt+ 5 dkg keményítő+5 dkg darált mandula
Töltelék:
  • 20 dkg sárgabarack lekvár
Csokoládémáz:
  • 2 evőkanál víz 
  • 20 dkg étcsokoládé 
  • 1 evőkanál vaj
Lágy csokoládé..
Elkészítése:
  • Az alaphoz a csokoládét és a vajat felolvasztjuk vízgőz fölött. 
  • A lisztet, madulát, keményítőt, sütőport összekavarjuk.


  • A tojássárgákat a cukorral és vaníliával habosra kavarjuk, hozzáaadjuk az olvasztott csokoládét, majd a lisztes keveréket. 
  • Végül óvatosan beleforgatjuk a tojásfehérjékből vert kemény habot.
  •  Zsírozott, lisztezett, 26 cm átmérőjű kapcsos tortaformába öntjük a masszát és 180 fokon kb. 45 perc alatt megsütjük. 
  • A tortalapot kettévágjuk, megkenjük a baracklekvár felével, ráborítjuk a felső lapot.
  • A csokoládét, vajat vízgőz fölött összeolvasztjuk, hozzáaadjuk a vizet, majd ezzel a mázzal bevonjuk a tortát.
Sacher szelet
Nem sikerült szép simán bevonni, de ettől még gyorsan elfogyott. Épp vendégsereg volt nálunk (a szokásos éjjeli baglyok:) ), így a tortát azonmód fel is szeleteltem s ettük. Tömör gyönyör, elég belőle egy kisebb szelet.

Az a kerek izé rajta csokiból van, az eredeti Sacheren is van, persze nem ilyen béna és a védjegy is rá van írva. Igazából cukrozatlan tejszínhabbal illik tálalni, az én vendégeim is azzal kapták, de a fotóról  már lemaradt.

11 megjegyzés:

Livi írta...

Huh de kellemes lenne most egy szeletke :)
Nagyon guszta!

Belly írta...

Én sem vagyok annyira elájulva tőle,kipróbálandók listáján az utolsó-utolsó helyen van.

De a tiéd megkóstolnám.Meg bizony:-)

ildikebak írta...

Jujjj de jól néz ki :-) simán bele harapnék :-P kérek egy szelettel legi postán :-)))) :-DDD

Mary írta...

Nekem nagy kedvencem a Sacher torta pont a lekvár miatt! :) Persze a csoki miatt is!

Chef Viki írta...

Én azért bevállalnék belőle egy szeletet :-)

Az a csokimáz... Bele kéne nyalni!

Izsi írta...

Engem se vonzott soha a Sacher torta, de a tied nagyon szep,most a kavem melle ebbol el is csuszna egy szelet.De az osszes tobbi sutidbol elfogadnek! Az osztrak konyha foglalkoztat mostanaban? Izsi

Moha írta...

Edó én is így vagyok vele, finom-finom, de nem ordítok, hogy minden nap ilyet akarok sütni....

Nagyon szép lett a tiéd!

Eva írta...

izlesek es pofonok... nekem sem igazan jön be, de peldaul a kicsi leanynak nagy kedvence... :-)

Mónika írta...

Gáborom nagy kedvence, de bevallom soha még eszembe se jutott, hogy egy pár szeletke miatt süssek belőle!
:)
Néha én is megeszem, belőle egy keveset, de most mit nem adnék ha csak egy harapást is kaphatnék ...

:))))
Délután meglátogatjuk a közeli cukrászdát...



(tudod már, hogy mikor indultok?)

Puszilunk, és nagyon várunk,
Móni
Puszilunk

Edó írta...

Livi,koszi!vegyel csak:)

Belly,kostold nyugodtan,egyebkent finom am,de mondjuk a holland csokitorta es a death by chocolate mellett azert sehol nincs.

Ildikebak,ablakot kinyitni,kuldom!!!

Mary en is szeretem a lekvaros sutiket,de ha csak lekvar a toltelek,akkor az nekem tul szimpla:)meg szerencse,hogy csoki van benne.

Viki,nyugodtan belenyalhatsz,akar tobbszor is:)

Izsi,jo a meglatasod,mostanaban osztrakul fozok..kuldetesbol:P

Moha,koszi,a tied sokkkal szebb,precizebb.En az irast nem mertem bevallalni.

Noverke,mostmar tudom,hogy Norikanak kedvence:)

Moni,aug.9-10 korul indulunk,de majd irok orara pontos idopontot is.Addig is puszi!

egycsipet írta...

Szépséges lett!!!