2011. február 19., szombat

Torta szívorvosnak



Rendelésre készült, és nem is akárki rendelte :) Alíz megkért, hogy készítsek meglepetés tortát két évfolyamtársának, hát ez lenne az egyik. Egy helyi szívorvosnak készült, remélem tetszeni fog és Alízéknak sikerül a meglepetés.
Ami azt illeti, nagyon megkínlódtam a borítással, mert a tortát a borítás előtt meleg krémmel alapoztam, kentem át és erre került a fondant. Kész katasztrófa, amikor elkezdett szépen lecsúszni, meg mindenhol elszakadozni..némiképp sikerült korrigálni, de remélem több ilyen eset nem fordul elő. Az biztos, hogy tanultam a leckéből.

Hozzávalók:

Piskótához:
  • 6 tojás
  • 32 dkg liszt
  • 30 dkg cukor
  • 1,5 dl víz
  • 1,5 dl olaj
  • 1 csomag sütőpor
Töltelékhez:
  • 75 dkg tehéntúró
  • 1,5 csomag vaníliás pudingpor
  • 3,5 dl tej
  • 15 dkg cukor
  • 1-2 tasak vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1,5 dl tejszín (cukor nélküli tejszín volt, ezért adtam hozz- 1-2 evőkanál cukrot)
  • barack- és ananász konzerv
Elkészítése:
  • A piskótához a tojássárgákat a cukorral habosra kavarjuk, felváltva hozzáadjuk az olajat és vizet, hozzákavarjuk a sütőporral vegyített lisztet. A fehérjéket pár csepp citromlével v. ecettel kemény habbá verjük, óvatosan a masszához forgatjuk.
  • A tésztát szív alakú tortaformában 180 fokon megsütjük. 8 cm magas piskóta lesz.
  • A töltelékhez a túrót villával áttörjük, majd a kétféle cukorral és citromhéjjal elkeverjük. A pudingot a tejjel megfőzzük, a tejszínt a cukorral habbá verjük. Mindkettőt a túróhoz kavarjuk.
  • A piskótát 3 lapra vágjuk, betöltjük a túrókrémmel, minden rétegre apróra vágott gyümölcsöt szórunk. A piskótalapokat a konzerv levével locsoljuk.
  • A tortát pirosra színezett fondanttal bevonjuk, erre kerül a sztetoszkóp, a ragtapasz (kakaóval színezett) és a tabletták. A torta oldala azért még kapott egy réteg borítást, hogy a törések ne látszódjanak.

Remélem sikere lesz és ízleni fog mindenkinek. A tőrókrém nagyon finom, megkóstoltam, egyébként túrótortákhoz mindig ezt a krémet készítem.

11 megjegyzés:

sedith írta...

Jaj, Edó, gyönyörű lett!!!:):):) Nem semmi munka, biztos volt dolog vele!!!

A leckével kapcsolatban pedig tényleg, soha ne tegyél krémet a fondant alá, max. porcukorral kikevert vajat/margarint. Én csak egyszerűen megolvasztom egy picit a vajat a mikróban és úgy kenem be a tortát nagyon vékonyan, cukrot sem teszek bele már.

Biztos vagyok benne, hogy telitalálat volt a torta. És abban is, hogy már morzsányi sincs belőle. :)

sedith írta...

Te Edó, én jól bevettem...:D
Állok (azaz ülök:P) és nézegetem a fejlécedet. Milyen érdekes...ni - mondom magamban - az édes helyén gyümölcsök, a só helyén zöldségek. Jópofa. De valami hiányzik... Mi? És aztán nézem, az a saláta mintha egy L lenne. Aztán vettem észre, hoyg gyümölcs-zöldséggel írtad ki a szöveget. Ügyes, gratulálok.
De ezt így szépen le kellett vezetnem magamnak. :D:D:D
Puszi és szép hétvégét!

Anyatigris írta...

Ez nagyon tetszik!!!!!!!!!!!
EL is mentettem, mert a recept is tetszik és az ötlet is!
DE hogy még a ragtapasz is milyen élethű!!!!!!!!!!!!!!!:
Gratulálok, szép munka!

Edó írta...

Edith,én is azt szoktam rákenni,de van úgy,hogy rögtönözni kell,és hát mindent meg lehet oldani így vagy úgy.Hát most így oldottam meg,mert nem volt margarin.Egyébként bármilyen krémmel működik,csak ne legyen meleg a krém,mert akkor csúszik és olvad a fondant.Általában ugyanaz a krém kerül a fondant alá,amivel a torta töltve van.De most nem maradt:)

A fejlécet persze nem én készítettem,hanem a kedves férjem:P
Puszi,nektek is szép hétvégét!

Anyatigris,köszönöm,igazán megtisztelő a dícséreted:)

sedith írta...

Nem számít, hogy kinek a munkája, így is, úgy is vagány, ötletes.:)

Vizes alapú krémek nem ajánlatosak a fondant alá sem hidegen, sem melegen, mert megolvasztják, elcsúsztatják azt. Ilyen pl. a tejszínhabos. A tesóm azt tett és meg is járta. Én biztos, hogy nem kockáztatok.:) Úgy is szoktam számolni, hogy csak a rétegeknek jusson a krém.
Persze, váratlan esetek adódnak, és igen, így vagy úgy meg kell oldani hirtelen.:) Mindenesetre, te nagyon ügyesen megoldottad.:)

4Gyerek írta...

a ragtapaszok engem is megkaptak.
lehet megdolgoztál vele, de szép munkát adtál ki a kezed közül.

Reka írta...

Nagyon jol sikerult :-)))).

Angi Angéla írta...

Edó nagyon szép lett. Gratulálok!!

Ottis írta...

Nagyon szép lett, biztos elégedett aki kapta!Nem semmi türelmed van!Nekem türelmem (igaz időm se) sajnos nincs elég hozzá, hogy egy ilyen komoly tortának nekiálljak!Ügyes vagy!

kiselefánt írta...

Csodaszép lett!Gratulálok!

Ditta tortái írta...

Nagyon ügyesen elkészítetted,gratula!:-)