2010. július 8., csütörtök

Fenyőmagos saláta tökmagolajjal


Egy kis könnyű, ízes salátára vágytam, kimentem a kertbe. S miközben a friss salátát szedegettem, már össze is állt a fejemben egy jó kis vacsora..teszek hozzá jégcsapretket, újhagymát, hmmm...isteni lesz bele a fennséges illatú friss bazsalikom...pirítok hozzá fenyőmagot..na meg a világ pénzéért ki nem hagynám belőle a tökmagolajat...na de lássuk konkrétan miről is van szó :)

Hozzávalók:
  • saláta tetszés szerint
  • 2 db.jégcsapretek
  • 2 db. paradicsom
  • 1 szál újhagyma zöldjével
  • maréknyi csíra (most vöröskáposzta, repce)
  • 2 evőkanál olívaolaj
  • pár csepp tökmagolaj
  • pár csepp balzsamecet (vagy citromlé)
  • só, bors
  • 2 evőkanál pirított fenyőmag
Elkészítése:
  • A salátát megmossuk, kézzel darabokra tépkedjük, salátástálra rendezzük.
  • A retket,újhagymát felkarikázzuk, a paradicsomot kisebb darabokra vágjuk. Mindet a salátához adjuk, gazdagon megszórjuk csírával, majd ízesítjük az olajokkal, ecettel, sóval, borssal.
  • A fenyőmagot száraz serpenyőben pirítjuk és megszórjuk vele a salátát.
A bazsalikomot véletlenül kifelejtettem, mert épp nem volt szem előtt. Tegnap este ugyanis hirtelen felindulásból a fagyóba tettem, mert nagyon féltettem, hogy tönkremegy...így ez most kimaradt, bánom is.

Vitaminnal, rosttal teli étel, nagyon finom, akár előételként is fogyaszthatjuk, de vacsorának is kitűnő.
Kimondottan karcsúsodni vágyóknak :)

1 megjegyzés:

Bianka írta...

Finom és egészséges nem is kell ennél több :))