2010. augusztus 19., csütörtök

Rókagomba paprikás - VKF! XXXVII.

"Minden gomba jó gomba" - nos ez a 37. VKF! témája, amit ezúttal Alíz írt ki.
Szerintem nagyszerű ötlet, nekem nagyon tetszik, a gomba nagyon sokféle módon felhasználható és úgy gondolom, rengeteg tapasztalatot gyűjthetünk ezúttal is.


Rókagomba paprikást minden évben csak egyszer készítek, amikor a gomba szezonja van. Az ára nem semmi pénz még nálunk sem, de ahhoz képest elérhető. Persze lehet alkudni:)
Sosem tartósítottam télire, pedig akár sóban, akár főve-fagyasztva remekül elraktározható lenne. Tulajdonképpen családunkban egyedül én fogyasztom, a többiek nem annyira gomba-pártiak:)

Hozzávalók:
  • kb.50 dkg rókagomba
  • 2 fej hagyma
  • kevés zsiradék
  • 1 kis doboz tejföl
  • só, bors, pirospaprika
  • petrezselyemzöld
Elkészítése:
  • A gombát alaposan megtisztítjuk, megmossuk, majd tetszés szerinti darabokra vágjuk, de ha fiatal gomba, akkor jobb épen hagyni.
  • A hagymát apróra vágjuk, zsiradékon megpároljuk. Megszórjuk paprikával, belerakjuk a gombát (vizet nem töltünk, mert a gomba elegendő mennyiségű vizet enged), majd fedő alatt puhára pároljuk. Ha szükséges, pótoljuk a vizet.
  • Amikor megfőtt, hozzákavarjuk a tejfölt. Ha sűrűbbre szeretnénk, kevés lisztet vagy keményítőt kavarunk a tejfölhöz. Sok friss petrezselyemzöldel szórjuk meg és puliszkával (makarónival, krumplipürével) tálaljuk.
Vigyázni kell azért, mert a gomba nehéz étel, főleg este nem ajánlott fogyasztani. 
Én imádom ezt az ételt, akár kenyérrel mártogatva is.
Aki szereti, vegye, egye, ne egyem már egyedül:)

12 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodásan néz ki és a gombapaprikást csak puliszkával tudom én is elképzelni :)

Marty írta...

Rendszeresen olvaslak -igaz csendben-, de most hogy ne egyedül egyed megírom, nálunk szerepel az étlapon. Leginkább zöldséglevesben lapul, de hagymával és paprikával összesütve is szeretjük!
Igaz, mi nem vesszük, szedjük.
Szép napot!

Kiskukta írta...

Én vettem! Nálunk is ugyanez a helyzet, én nagyon szeretem, szinte rajongásig, a többek viszont..., na ezért is készítem nagyon ritkán.

trendo írta...

Az erdei gombák közül ezt szeretem talán a lgjobban. Gombapaprikásnak toronymagasan ez a legjobb. Levesben talán jobb szekfűgombát tenni, bár ez is ízlés dolga. A VKF kapcsán figyeltem fel a blogodra, biztos jónéhányszor hívatrlan vendéged leszek (hiszen a neten az ajtó nyitva áll:) Cserében én is szívesen látlak az én Gastrodamus blogomon :) Nézd meg, hogy én mit kotyvasztottam VKF-re! Üdv.trendo

Névtelen írta...

Edó, ez szuper! De kérlek a linket küldd el a kiirásban megadott e-mail cimre, nehogy véletlenül kimaradjon az összegzésből.

Alíz, Erdélyből írta...

Edó, az előbb asszem elbénáztam névtelenül egy megjegyzést - csak szólok, hogy én voltam a "Névtelen". :))))

Edó írta...

Bianka,en is:)

MArty,nagyon orulok neked:)Nagyon jol hangzik a paprikas-hagymas valtozat!Szep napot neked is es gyere hozzam maskor is,hogy ne egyek egyedul;)

Noemi,most en is vettem,regebben kizarolag szedtuk.Dehat az ido nagy ur..

Trendo,udv itt nalam,kivanom hogy erezd jol magad es gyere sokszor:)Megyek hozzad!

Aliz,rogton rajottem,hogy te vagy,persze hogy kuldom!Puszi.

Mónika írta...

Finom lehet! Jöhet egy tányérral.

Eva írta...

Na, tegnap nalunk is ugyanez volt a menü :-) A tied is gusztan nez ki! Ma megettem a maradekot, jol meg is nyomta a hasimat... Igy jar, aki nem tudja, mennyi az eleg! ;-)

Edó írta...

Monika,vegyel,hisz irtam,nem akarok egyedul enni:)

Nover,hat abbol meg egy keves is megnyomja a gyomrod.Lehet hogy te meg makossal is elnyomtattad??:PPKinezem beloled.

Eva írta...

persze, hogy elnyomtattam! nem kellett volna? ;-)

Dia írta...

Ez nagyon jó! Nem ettem még puliszkával, de biztos finom!