2010. augusztus 28., szombat

Hot-dog kifli


Az utóbbi időben gyakran karaoke-partyztunk, énekeltünk itthon, az erdőn, de még a nyaraláskor is ezerrel szállt a nóta :)
Egy ilyen party alkalmából sütöttem ezeket a kifliket, aztán a virslis változat már valahogy kimaradt a fotózásból..nem is értem miért!? :) Ja, hát mert akkorra már...off, ezt inkább ne.. ;)
A recept E.Margit oldaláról származik, ahol a kenyérsütés fortélyait is tanultam annak idején.

Hozzávalók:
  • 50 dkg kenyérliszt (vagy 2/3-ad finom, 1/3-ad rétes)
  • 1 tojás
  • 2,3 dl tej
  • 5 dkg vaj
  • 1,5 dkg só
  • 1,5 dkg cukor
  • 2,5 dkg élesztő
Elkészítése:
  • A hozzávalókból kenyérsütő gépben rugalmas tésztát dagasztunk (az olvasztott vajat a dagasztás végén adtam hozzá). Ennek hiányában az élesztőt felfuttatjuk kevés cukros langyos tejben, majd a többi hozzávalóval összedagasztjuk.
  • A tésztát duplájára kelesztjük (akár egy óra is lehet), majd 5 egyenlő részre osztjuk. 
  • Egyenként négyzet alakúra nyújtjuk, majd az egyik csücskétől átlósan feltekerjük.
  •  Középen félbevágjuk, majd sütőpapírral bélelt tepsire helyezzük, és kelesztjük még jó félórát. 
  • Sütés előtt tojássárgával kenjük le és 200 fokon kb. 25 percig sütjük.

A vrislit a szélesebb végénél szúrjuk bele.
Hamar elfogyott, mert már nagyon éhes volt a banda hajnal felé...

5 megjegyzés:

Bianka írta...

Már jöhet is a virsli. Nagyon guszták lettek

Edó írta...

Bianka,koszi:)a virsli jott aztan:))

Mónika írta...

Szépek lettek!

Edó írta...

Köszi Mónika, szerintem külalakra nem lettek túl szépek.

@havas írta...

Gyerekkoromban nagy élmény volt, ha édesanyám amolyan vásárfiaként hot-dogot hozott nekem. íme, most itt van, házilag is megoldható. Remek!