2010. szeptember 5., vasárnap

Hajtovány (júhtúrós és sajtos)


 A hajtovány számomra abszolút tuti befutó, nem is értem eddig miért nem került fel ide. Évek óta készítem, mindenféle ízesítésben és sosem tudtuk megúnni. Hihetetlen finom tésztája van, nagyon régen nem készítettem, pedig mindig tervben van. Kóstolás után abbahagyhatatlan, úgyhogy vigyázni kell vele :)
Természetesen Limarától tanultam, 3 évvel ezelőtt, szerintem péksüti kategóriában nincs ennél finomabb.
Általában sajtosan készítem, vagy valamilyen édes töltelékkel (pl. meggyes-mákos, vagy csokikrémes), és  másfélszeres adaggal dolgozom, mert a fél kiló lisztből kevés lesz. Zárójelbe írom a normál adagot.

Hozzávalók:
  • 75 dkg liszt (50 dkg finom + 25 dkg rétes) (50 dkg liszt)
  • 2 tojássárga
  • kb. 4,5 dl tej (3 dl)
  • 0,75 dl olaj (0,5 dl)
  • 1 teáskanál cukor
  • 2 evőkanál só (1 evőkanál)
  • 3 dkg élesztő (2,5 dkg)
Krémhez:
  • 10 dkg vaj v. maragrin
  • 1 tojás
  • 1 teáskanál só
  • 10 dkg reszelt sajt + kevés júhtúró
Elkészítése:
  • A hozzávalókból a kenyérsütő gépben rugalmas tésztát dagaszttatunk. Ennek hiányában az élesztőt cukros langyos tejben felfuttatjuk, majd a többi hozzávalóval tésztát dagasztunk.
  • Langyos helyen a tésztát duplájára kelesztjük, majd két részre osztjuk.
  • Egyenként téglalappá nyújtjuk, majd megkenjük az olvasztott vaj+só+sajt keverékkel.
  • A túróshoz a krémet még megszórtam júhtúróval.
  • Felcsavarjuk mint a bejglit, majd a rudat háromszög alakú darabokra vágjuk.
  • Sütőpapíros tepsin újrakelesztjük, megkenjük tojással, majd reszelt sajttal, dekorsóval v. szezámmaggal megszórjuk.
  • 200 fokos sütőben kb. 25 perc alatt pirosra sütjük.

Aki még nem készített hajtoványt, az mindenképp próbalja ki, garantáltan beleszeret :) Vendégeknek is szoktam készíteni.

10 megjegyzés:

Ildy írta...

Kösziköszi! Istenien néz ki, már teszem is a gyűjteményembe.

Dia írta...

Mutatós és kívánatos!

Ottis írta...

Jaj, nagyon szeretjük ezt és milyen guszta!Minden szülinapra ilyent kell süssek, mert nagy kedvencünk.Úgy megkívántam most ...

Chef Viki írta...

Nálunk is tuti befutó :-)

Bianka írta...

Nagyon guszták lettek. Finom

Gál Edith írta...

Ajjajjjj...ez irtó jól néz ki!
Én még nem sütöttem, de hamarosan ez is meglesz :)

Edó írta...

Ildy,Dia, Edith,mihamarabb próbáljátok ki.

Otti,Viki,nem csodálom hogy nálatok is népszerű:)

Bianka,köszi:)

Icus írta...

Szuper. Megvan a hétvégi sós sütink. Nagyon köszi.

Helga írta...

Sose hittem volna, hogy ilyent is tudok készíteni!!! Azért szeretem a receptjeidet, mert mindig pontosan le van írva. Jó, hogy elfényképezted, hogyan kell felvágni,sehogy sem értettem Limaránál.

Edó írta...

Icus,nincs mit,remélem ízleni fog!

Helga,nagyon örülök,hogy ezt írod!:)Akkor mégiscsak hasznos volt!Látod,nem is olyan ördöngösség,ügyes vagy:)