2010. január 16., szombat

Poharas csokikrem granatalmaval


Ez a desszert sokkal elegansabb nevet is megerdemelne ahhoz kepest, hogy mennyire finom. Nekem ennel tobb nem jutott az eszembe..:) Szivesen fogadok otleteket a nevet illetoen!
Keves munkaval, percek alatt elkeszitheto, ugyhogy ha az ember valami nagyon kulonlegesre vagyik es nincs kedve macerazni, akkor jo valasztas egy ilyen jellegu desszert.
A granatalma ; a csokolade vagyfokozo etelek, ezert ez a desszert meg Valentin-napra is jol johet.

Hozzavalok:

  • 20 dkg etcsokolade (legalabb 50%-os)
  • 1 dl viz
  • 3 tojas
  • 1 dl tejszin
  • rum v. rumaroma
  • babapiskota
  • tetejere granatalma magok
Elkeszites:
  1. A vizet a csokival vizgoz folott felolvasztjuk, majd felrevesszuk.
  2. Egyenkent hozzakavarjuk a tojassargakat, majd kicsit hulni hagyjuk.
  3. Amig a krem hul, a feherjeket par csepp ecettel kemeny habba verjuk, ovatosan a masszahoz kavarjuk.
  4. Egy csinos talpas pohar aljara kezzel elmorzsolunk egy reteg babapiskotat, meglocsoljuk rummal.
  5. Raontunk egy adag kremet, majd ismet babapiskota rummal meglocslva, amig megtelik a pohar.
  6. A tejszint felverjuk, ezzel diszitjuk a desszertet, ill. granatalmamagokkal szorjuk meg.
Eloszor kb. ket eve keszitettem el, ezt nassoltuk ferjemmel Valentin napkor. Nagyon kremes, nagyon csokis, szolidan edes es elvezet minden kanalnyi belole.
A gyerekek is kaptak most belole, vegig hummogve ettek :"Hmmm...hmmmm.."
Lanyom szerint ez finomabb a fagyinal:) (a fagyit nala eddig meg semmi nem uberelte), fiam ezt mondogatta: "Nyamm,nyamm..":)))
"Anya, meg maskor is csinalj ilyen finomat, jo?"
:)

4 megjegyzés:

Gál Edith írta...

Hát az igazság az, hogy ez NAGGGYYYOOONNN guszta!!!
Én még soha nem használtam gránátalmát, de nincs kizárva, hogy hamarosan kipróbálom :)))
Üdv, Edith.

Edó írta...

Edith,nekem a kedvencem a granatalma!Magaban is irto finom,de sokfele etelhez,desszerthez is remekul felhasznalhato.

Mary írta...

Nagyon finom lehet! Csokikrémes parfé gránátalmával! Szerintem ez illene rá.

Edó írta...

Mary,a parfe tenyleg illene hozza?Nekem tetszik az otlet!