2010. január 24., vasárnap

Puspokkenyer tojasfeherbol


Gyakran marad meg tojasfeherjem, mert van amihez csak a sargaja kell, olyankor a feherjeket beteszem a fagyoba. Kiengedes utan remekul felhasznalhatoak. Most is felgyult vagy 10 feherje, ezek felhasznalasahoz kerestem receptet. Latsianal talaltam egy feher puspokkenyeret, ami epp testhez allo volt, mivel keznel volt minden. Hamar megsutottem, mert tenyleg nagyon hamar elkeszitheto.

Hozzavalok:

  • 6 tojásfehérje
    10 dkg durvára vágott dió 
    10 dkg durvára vágott étcsokoládé 
    5 dkg mazsola 
    10 dkg darabokra vágott aszalt gyümölcs (pl szilva, füge, barrack) 
    1 narancs reszelt héja
    8 dkg liszt 
    12 dkg porcukor 
    4 dkg olvasztott vaj 
    pár csepp ecet vagy citromlé
Elkeszites:

1. Az összevágott hozzávalókat ekeverjük a liszttel és a porcukorral.


2. A tojásfehérjét pár csepp ecettel kemény habá verjük, és a többi hozzávalót óvatosan beleforgatjuk. Az olvasztott vajat a legvégén adjuk hozzá.



Egy kalácsformát kibélelünk sütőpapírral (vagy kivajazzuk-lisztezzük), és beleöntjük a masszát. 180 fokos sütőben kb 30 perc alatt megsütjük (tűpróba).


En nem vontam be csokival, mert igy is eleg zsufolt sutemeny:) A legjobban a csoki es narancs ize erzodott. 


Nekem nem lett tul puha, legkozelebb kevesebb mindent kavarok hozza. 
Izre finom, de az egesz tojasos puspokkenyer amit sutni szoktam, nekunk jobban izlik.
Mindekepp nagyon jo alnernativa a maradek tojasfeherjek ujrahasznositasahoz!

6 megjegyzés:

Belly írta...

Nekem is összegyűlt a fehérjém.Megcsinálom.

Edó írta...

Es meg mindig va nekem 4 a fagyoban:) Roppant hamar menos suti.

Ottis írta...

Én is a múlt héten készítettem, elég gyakran készítek én ilyent, már vagy 4szer kb. felkerült a blogomra:-)Én nagyons zeretem , és van amikor csokoládéval bevonom,mert a férjem még jobban szereti úgy .-)

Ottis írta...

Apropó, az ilyen gyümölcskenyerekbe nem jó a kandírozott gyümölcs, mert az szárítja.Aszalt gyümölcsöt kell bele tenni.Én ezt tapasztaltam, mert egyszer tettem kandírozottat és nem olyan lett, mint máskor.Tudod az aszalt gyümölcsök azért melegre hatására jól megpuhulnak,nedvesek lesznek és így zamatosabb lesz a gyümölcskenyér.

Ottis írta...

Na még egy megjegyzés, mert mondanivalóm van :-)))
Most olvastam el a végét a bejegyzésednek, utána meg megnéztem a receptet is. Az én tojásfehérjés receptembe mintig kerül 15 dkg friss gyümölcs is, ettől meg tényleg puha marad.Nekünk nagyon bevált a receptem, talán legközelebb ha van kedved próbáld ki a friss gyümölcsös változatot, bátran merem ajánlani!

Edó írta...

Ottis,valoszinu ez tenyleg gyumolcskenyer akar lenni,csak a neve puspokkenyer.Valojaban a puspokkenyerbe nem jar ennyi minden es persze az egesz tojasokbol keszul,nem ugy mint ez.Szoval gyumolcskenyer es puspokkenyer nem ugyanaz a ketto,ezert is lett ez teljesen mas:))