2010. január 2., szombat

Mentas borsokremleves




Tulajdonkeppen spargakremlevesre keszultem, de sajnos nem kaptam friss spargat. Igy lett helyette borsokremleves. Es hogy tul egyszeru se legyen, meg nehogy tul hamar vegezzek az ebedkeszitessel, melle sajtos csigakat sutottem, ugyanis eleg unalmas lenne mindig krutonnal talalni.

Hozzavalok:

  • 1 kg zsenge mirelit zoldborso
  • 1 fej lilahagyma
  • 1 nagy cikk fokhagyma
  • 2 dl tejszin
  • keves olivaolaj
  • 1 marek friss menta
  • fel citrom leve
  • 3 husleveskocka (vagy alaple, ha van)
  • hazi etelizesito (Aliz-fele:)
  • tengeri so, feherbors, orolt szerecsendio
A sajtos csigakhoz:



  • 1 csomag levelesteszta (4 lap)
  • 1 tojas
  • reszelt sajt
  • so, bors
Elkeszites:
  1. A fokhagymacikket kessel szetnyomtam, a hagymat kockara vagtam, keves olivaolajon megparoltam.
  2. Hozzaadtam a zoldborsot, felontottem kb 1,8 l vizzel. Amikor felforrt, hozzaadtam a leveskockakat, etelizesitot.
  3. Amikor a borso megpuhult, levettem a tuzrol, beletepketem a mentaleveleket, blenderrel puresitettem (kezi botmixerrel nem jo!).
  4. Visszatettem a tuzre, hozzakavartam a tejszint es a citrom levet, felforraltam. Hozzaadtam a fuszereket, utanaizesitettem.
  5. A sajtos csigakhoz a tesztalapokat lisztezett deszkan nagyon vekonyra nyutjottam, majd megkentem felvert tojassal. Megszortam soval, borssal es reszelt sajttal, majd feltekertem es karikakra vagtam.
  6. Sutopapiros tepsire helyeztem, lekentem a maradek tojassal es 200 fokon 20-25 perc alatt pirosra sutottem.
  7. A leveshez kulon talaltam.


Nagyon finom, udito leves. A sajtos csigak magara is nagyon fincsik :)

Nincsenek megjegyzések: