2010. január 9., szombat

Savanyu tej, vagy inkabb joghurt..(?)


Olyan regen ettunk lerben sult krumplit turoval, hagymaval, savanyu tejjel, olajos kaposztaval...gondoltam itt az ideje, na es akkor keszitek hozza finom hazi savanyu tejet. Ugy is lett, fogtam egy liter tejet meg egy joghurtot, de nem a suru fajta ez, hanem a higabb, amit romanul iaurt-nak hivnak es a kefirhez all kozelebb.

Hozzavalok:
  • 1 liter langyos tej (zsirszegenyt hasznaltam)
  • 1 doboz tejfol v. kefir v. joghurt
  • 1 edeny
Elkeszites:
  1. A langyos tejhez ontom a iaurtot, osszekavarom es meleg helyen fedetlenul hagyom kb. 1 napig.
  2. Ekkor kesz a savanyu tej. Tetejen vastag reteg keletezik, a tej pedig suru es kocsonyasabb allagu lesz.

Annyira nem lett savanyu, tehat inkabb olyan lagyabb, joghurtosabb ize lett, nagyon-nagyon finom meg igy magaban is! Kb. olyan, mintha dobozos kefirt innank.
Nagyon egeszseges! Na es nagyon finom friss pekaruval is.

10 megjegyzés:

Vörösbor írta...

Ez mennyei, igen. De mondd csak, nem az amit románul vert tejnek hívnak? Hígabb és savanykásabb mint a kefír, és amióta az eszem tudom, a letben sült krumpli, lángos,frissen sült sós túrósok elmaradhatatlan kísérője. (Nléha azért nem árt elővenni a mixert hozzá.)

Edó írta...

Szia vorosbor,igen,valoban savanykasabb a iaurt a kefirnel,azert is irtam,hogy kefir-fele lett inkabb,mint savanyu tej.Viszont allagra ugyanolyan,mint a kefir,nem higabb.A vert tej kifejezest sosem hallottam,de igy tanultam legalabb:)igen,azokhoz ind remekul illik~!Mixer inek is?:P

Mónika írta...

Nagyon kreatív vagy te Edó! :))

Edó írta...

Monika,persze,most kicsit tulzasba is vittem:))))
De amugy koszi!Nalad jobban en sem vagyok kreativ.

Viki írta...

Te mondd Edó ! ha megisszuk, megesszük, sürübben járunk a nálunk ugynevezett "ujságolvasó kishelyiség"-be ? -- bocsi, de ezt nem hagyhattam ki :-) ugye nem haragszol érte? Már csak azért is kérdezem, mert akkor már egy kényes kérdés kipipálva :-) Na félre a tréfával, nem rossz ötlet, én ki fogom próbálni, mert nagyon imádom joghurt, kefir - savanyu tejtermékeket. Tényleg minek is kellene hozzá a mixer ? akkor mi lesz belőle? vörösbor ??

Edó írta...

Viki:))))))))Ettol nem fogsz surubben jarni ne aggodj,hacsak tonnaszamra nem iszod.Viszont rendben tartja a beleket.

Vörösbor írta...

Vert tej, lapte batut ezt külön árulják, ez lett a régi és elfeledett aludttej utóda. Mixert pedig akkor, amikor fel akarom javítani az állagát (értsd, darabok úszkálnak a lkicsapódott savóban) viszont nagyon is ehető még (habosabb, egyenletesebb lesz), nem mintha nekem számítana...

Edó írta...

Igen,kozben leforditottam romanra es rajottem hogy a lapte batut a vert tej,vagyis aludt tej,savanyu tej.Nekem szep sima lett az allaga!

Viki írta...

Edó :)))))))) köszönöm, hogy olvastál a sorok között, de már medg is nyugodtam, mert aludt-tejről van szó :))))) júúúúj de jót rötyögtem :)))))

szipp írta...

kefir gomba erdekel valakit?