2010. január 8., péntek

Morzsas almatorta



Hat kerem, en meg eletemben ilyen finom almas sutemenyt nem kostoltam, mint ez itt. Semmi ordongosseg nincs benne, megis annyira kulonbozik izre, allagra a tobbi almastol. A linzertesztaja nagyon porhanyos, a toltelek egyszeruen...semmihez sem foghato!

Hozzavalok:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 1 tojassarga
  • 1-2 ek. tejfol
  • 1 nagy citrom reszelt heja
  • fel tasak vanilias cukor
  • csipet so
  • 1 tk. sutopor
  • 10 dkg dio
  • Toltelekhez: 1,5 kg alma, 1 tk. orolt fahej, 20 dkg barna cukor, fel citrom leve
Elkeszites:
  1. A lisztet a porcukorral, soval, vanilias cukorral, sutoporral, reszelt ciromhejjal osszekeverjuk, majd a vajat hozzaadva osszemorzsoljuk.
  2. Mehet bele a tojassarga, tejfol, tesztava gyurjuk. Ha szukseges tehetunk meg hozza tejfolt. Foliaba csomagolva hutoszekrenybe tesszuk.
  3. Elkeszitjuk a toleleket. Ehhez az almakat meghamozzuk, kisebb kockakra vagjuk (jo hossza folyamat, kicsit unalmas..).
  4. Az almakat egy edenybe dobjuk, majd osszekavarjuk a barna cukorral (en sotet nadcukrot hasznaltam), fahejjal es citromlevel. Megparoljuk (par perc csak).
  5. Elovesszuk a tesztat, ketfele osztjuk. Az egyik felet kinyujtjuk es kibelelunk vele egy kerek tortaformat (en piteformat).
  6. Rakanalazzuk a tolteleket, megszorjuk durvara vagott dioval, majd tetejere morzsoljuk (vagy reszeljuk) a teszta masik felet.
  7. 180 fokon kb 40 percig sutjuk.

A receptet a nok lapjaban talaltam, eredetileg ugy irja, hogy az also tesztat elo kell sutni 10 perc alatt. Nekem igy is tokeletes lett.
A hozzavalokat en robotgeppel gyurattam gombocca, a diot ledaraltam es azt is a tesztahoz adtam.
Almabol boven eleg 1 kg is, igy is vastag lesz a toltelek, a nadcukortol kapunk egy kulonlegesebb "melaszos"" izt...hmm...:)

\

Almas sutemenyekhez en sosem parolom meg a tolteleket, kivetel ebben az esetben. Nem bantam meg.
Amikor eloszor megkostoltam, minden izlelobimbom az egekben jart.
Ripsz-ropsz elfogyott, es ha ne lenne annyi munka az almakkal, rogton ujra megsutottem volna.
Lehet talalni mascarponeval, vagy valamilyen gyumolcsszosszal, esetleg lekvarral. De inkabb igy siman mennyei.


5 megjegyzés:

Vali írta...

Ezt lehet, hogy én is megsütöm. Elég sok almám van.
Nézz be hozzám légyszíves.

KryaSpirit írta...

Edó, nagyon jók a receptjeid, ez az almatorta meg különösen csábító! Gratulálok!!! Azt hiszem megsütöm majd!:))

Edó írta...

Benzsi,koszi,kedves vagy:)Nagyon ajanlo hogy megsusd es arra gondolta lehetne tk. lisztbol is,ugy is nagyon fincsi lehet.

Eva írta...

Tul jo volt az ajanlas ;-), kiprobaltuk mi is. Barna cukor hianyaban feherrel csinaltuk, naggggyon edes lett (a Zuramank pont jo....)

Edó írta...

Pedig epp a barna cukor a lenyeg te leanyka:)abbol is a nadcukor.Na de a tesztaja is sokkal jobb mint a tobbi almasnak.Puszika!