2010. január 12., kedd

Turoval toltott gomba



Sult turos gombat ritkan keszitek, pedig nagyon szeretjuk. Hamar megvan es ez most kapora jott, mert nem lenne most energiam bonyolultabb etelt kesziteni. Egyik nap talaltam az uzletben nagyon nagy csiperkegombakat, no meg egy adag hazi turot is kivettem hozza a fagyobol.

Hozzavalok:

  • nagyobb fej csiperkegombak
  • juhturo
  • so, bors
  • keves olaj
Elkeszites:
  1. A gombak szarat kivagjuk, majd a gombafejeket megmossuk, leitatjuk roluk a vizet.
  2. Elokeszitunk egy tepsit, meglocsoljuk olajjal, megszorjuk soval.
  3. A gombafejeket a szaruk helyen enyhen megsozzuk, megtoltjuk a turoval, enyhen borsozzuk, majd a tepsire helyezzuk.
  4. 200 fokon pirosra sutjuk (kb. fel ora, ha nagyobb fejek akkor tobb).
A kisebb gombak sokkal finomabbak, mert jobban megpirulnak es ropogosabbak. Mi vekonyra szelt voroshagymaval ettuk, amit sok citromlevel csopogtettem le. Es termeszetesen friss hazikenyerrel.
Nagyon laktato etel, kulonosen estere nagyon nehez fogas :) 
A gombaval egyutt sutottem felbe vagott, hamozott krumplit is, amit szinten hagymaval, turoval es savanyu tejjel fogyasztottunk.

7 megjegyzés:

Andi írta...

Nagyon jól néz ki, mi is szeretjük, nagyon.Ki fogom próbálni a receptet. Köszi!

Edó írta...

KOszi Andi!Tulajdonkeppen ennek nincs is receptje,csak megtoltod,mesutod:)

Gasztroboszi írta...

Még sosem ettem így, de ki fogom próbálni!!! Nagyon jól hangzik és guszta is!!!

Viki írta...

Edó! Sajtot nem is tettél a tetejére, csak a túróval töltötted??? Nagyon jól hangzik és nagyon jól néz ki. Imádjuk a gombát, a túrót is, ezt ki fogom próbálni.
Off: küldtem Neked egy pár sorost e-mailt. :))))))

Edó írta...

Boszi,amilyen egyszeru,olyan fincsi!Kisebb gombakiat valassz,hogy ropogosra suljenek.

Edó írta...

Vikime,nem kell erre sajt!Csak rengeteg turo:)

Zsiri írta...

Nagyon guszta!
Ha gondolod, nézz be hozzám, hagytam Neked valamit :-)