2010. január 24., vasárnap

Feher majonez fel perc alatt


Nagyon regen lattam valahol ezt a felperces majonezt, el is hataroztam, hogy azonmod kiprobalom. Sot, egy tejes valtozat is remlik, de nem tudom hova mentettem ki..Aztan csak nem keritettem sort ra, de multkoriban ismet meglattam Edithnel. A mai ebedhez eppen majonez kellett, nekem meg eppen eszembe jutott ez a felperces valtozat. Teljes siker, nagyon finom, szep. Tokeletes majonez. Es nem kell percekig kavargatni. Csak egy botmixer szuksegeltetik hozza ;)

Hozzavalok:
  • 1 egesz tojas
  • 1 kk. mustar
  • pici so
  • 2 dl olaj
  • par csepp citromle v. almaecet
Elkeszites:

1. A hozzavalokat egy magas edenybe tesszuk (en befottes uvegbe), majd botmixerrel verve par masodperc alatt osszeall a majonez.


Szuperul mukodik, mindekinek ajanlom, annyira egyszeru es nagyszeru.
Azt nem tudom, eddig miert nem igy keszitettem..talan mert nagyon ritkan eszunk majonezt.

Megjegyzesek:
Az ezek utani probalkozasaim nem mindig sikerultek. Probaltam kideriteni mi lehet az oka, hogy elsore mukodott, aztan meg nem all ossze a majonez.
Nos, 1,5 dl olajat tettem hozza es a botmixerrel nem folyotonosan vertem, hanem kapcsolgattam, epp egy-egy fordulat erejeig. Fel-le mozgattam az edenyben. Igy mar remekul mukodott minde esetben. Minden alkalommal hozzatettem meg keves olajat, hogy kemeny legyen a majonez es tovabb botmixeltem ovatosan.

5 megjegyzés:

szepyke írta...

Láttam már az eredetit Edithnél, szuper ötlet!:)

Miklós Henrich írta...

Köszi a receptet :)

Edó írta...

Orulok,hogy megtalaltad!:)

Névtelen írta...

ha nem al osze tegyél 1 nagy kanal tejfolet

sedith írta...

Pedig ha nem áll össze, vagy túl hígnak tűnik, akkor azt jelenti, hogy kevés az olaj. Nagyobb tojáshoz én akár 2,2-2,3 dl olajat is használok.
Nekem mindig sikerül, és már készítettem hatalmas adagot is, 5-6 tojásból egyszerre (amikor 40 személyre készítettünk hidegtálat ballagásra), akkor is tökéletesen működött, pedig akkor féltem tőle.