2010. november 5., péntek

Lángos


Amikor a piac környékén járunk, lányom mindig megkívánja a lángost, ezért néha veszünk. Mindig porcukorral kéri, fiacskám meg lekvárral. Utóbb nem vettünk, mert megígértem, hogy készítek itthon én finomabbat. Egyszer már készítettem, de egyáltalán nem ízlett, most viszont elmentem receptért Jutkához s állítom, hogy ilyen finom lángost még sosem ettünk. Köszi a recit Jutka, tökéletes a lángos!
Apa csokikrémmel ette, lányom s fiam porcukorral, én meg természetesen a tejfölös-fokhagymás-sajtos változatot választottam. Amikor a gyerekek megkóstolták az enyémet, ők is olyant kértek, sőt még másnap is a lángost követelték..


Nem vagyok nagy lángos rajongó, de ez annyira jól esett! :)

Hozzávalók:
  • 60 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 csapott teáskanál só
  • 1 teáskanál cukor
  • 3 dl tej
  • 2 evőkanál olaj
  • kb. 1 dl langyos víz
Elkészítése:
  • Az élesztőt elkeverjük a cukorral, langyos tejjel és kevés liszttel (az összmennyiségből), felfuttatjuk.
  • A többi hozzávalót egy tálba mérjük, majd hozzáadva a gyorskovászt lágy tésztává gyúrjuk (robotgép 2-3 perc alatt öszeállítja). A lágy, ragadós tésztát kiolajozott tálba tesszük és duplájára kelesztjük (kb. fél óra).
  • A megkelt tésztából tetszőleges darabokat tépünk, olajos kézzel kör formájúra húzogatjuk és közepére ujjunkkal kis mélyedét nyomunk.
  • Forró, bő olajban megsütjük először az egyik oldalát, majd megfordítjuk és a másik oldalát is pirosra sütjük (1-2 perc).
  • Szalvétára kiszedjük, így a fölösleges olajat leitatjuk róla.
 A fotók..hát, egyik rosszabb, mint a másik :))

15 megjegyzés:

Ildy írta...

Lángos édesen? Ez érdekes. Én is sajttal és tejföllel szeretem és jó sok fokhagymával. Egyszer kipróbálom az édes változatot is.

Edó írta...

Ildy,sosem ettél édesen??Ez furcsa:)Föltétlen próbáld ki,issssteni!!

Mary írta...

Nagyon jól néz ki! Én se ettem édesen!

Lora írta...

Még én sem ettem soha édesen a lángost :O Meglepve figyeltem a csokikrémes képet. Én mindig a jól ismert tejfölös sajtos fokhagymás (tömény élvezet) változatot szoktam enni :)
De hiszek neked, kipróbálom legközelebb én is édes kencével :)

Edó írta...

Nagyon furcsállom,hogy nem ettetek!Porcukros,lekváros,csokis..nem árulnak ilyesmit nálatok?Akkor milyen változatok vannak?Próbáljátok ki föltétlen,nehogy kihagyjátok.

Anyatigris írta...

Edó!
Én sem ismerek édes lángost!:)
Nálunk az már kicsibe sütik, és fánknak hívják!:)
Tudod, mit?
Ki fogom a receptedet próbálni!:)

Ami írta...

Én rengeteg fokhagymával szeretem, sajt és tejföl nélkül. Édeset én sem ettem :).

Ottis írta...

Szerintem Magyarországon nem divat az édes lángos, nem láttam én ott soha csaka fokhagymás sajtos variációkat. Amúgy nálunk is Ákos csokisan szereti, Kende pedig sajtosan .-)

Andi írta...

Jaj de gyönyörű!!!

Edó írta...

Igen,rájöttem,hogy Magyarországon biztosan nem készítik édes változatban.Pedig készíthetnék:)Nagyon meglepődtem,hogy ennyien írjátok,hogy nem ettetek édeset...:))

Bianka írta...

Édesen még nem ettem. Biztos hasonló lehet mint a fánk. De jó fokhagymásan imádom
Nagyon guszta

sedith írta...

No, most én is meglepődtem, amikor láttam, hoyg ennyien nem ismerik édesen! :) Ezek szerint ez tényleg itteni sajátosság!:)

Amúgy, Edó, nálunk is kb. ilyen lenne a felállás: én a sós-fokhagymás változatot enném,a többiek meg édesen. Bár a gyerekek is inkábba csoki felé húznának.
A legsikerültebb lángosaim nekem mindig a sima kenyértésztából készültek, amiben még tej sem volt. tejjel már inkább oylan fánkszerű, nem?

Edó írta...

Edith,nem csodálom,a csokis az egyik legfinomabb:) Nem lesz fánkszerű a tejtől,egyébként a kenyértésztába is szoktam tejet használni.
Ezek szerint csak nálunk szokás az édes változat!Én még most is csodálkozom:))

Magia da Inês írta...

✿Olá, amiga!
✿ܓܓPassei para uma visitinha...amei!!!
Uma receita apetitosa e fácil de fazer, mas verdade seja dita... faz muito mal para a saúde.
Amiga... seu blog está ficando cada vez mais saboroso!!!
✿ܓܓ✿Bom fim de semana!
Beijinhos.
Itabira✿ܓܓ✿
Brasil✿ܓܓ

Unknown írta...

Szia Edó! Díjazott lettél nálam! Nézz be érte hozzám!
Üdv: becca