2018. június 22., péntek

Kemecés kapros-túrós lepény






Egyik kedvenc lepényem a kapros-túrós lepény, és ez kemencében különösen nagyon finom! De sütőben is elkészthető, természetesen.
Persze ezt is, mint mindent, megreformáltam :)), amit zárójelben megjegyeztem.

Hozzávalók a tésztához: 

  • 40 dkg liszt (szénhidrátcsökkentett lisztet használtam, de lehet teljes kiőrlésű lisztet, vagy zablisztet)
  • 10 dkg zsír (kókuszzsír)
  • 5 dkg cukor (eritrit)
  • 1 tojás
  • 1 dl tej
  • 1 tasak szárított élesztő (7 g) (ezt kihagytam, mert a lisztben volt szódabikarbóna)
  • csipetnyi só

A túrótöltelékhez: 

  • 70 dkg tehéntúró
  • 15 dkg cukor (eritrit)
  • 3 tojás
  • 2 evőkanál apróra vágott kapor
  • 2 evőkanál búzadara (gríz) (egy kevés útifűmaghéjat használtam)
  • 1 teáskanál vanília aroma
  • 1 citrom reszelt héja
  • csipetnyi só

Elkészítése: 

  • A tésztához valókat összegyúrjuk, 30 percet pihentetjük. 
  • Ezalatt kikavarjuk a töltelékhez valókat (a búzadara kivételével), és állni hagyjuk. 
  • Befűtjük a kemencét. 
  • A tésztát enyhén lisztezett felületen közepes tepsi méretűre nyújtjuk, majd zsírozott, lisztezett tepsibe simítjuk. 
  • Néhány helyen villával megszúrkáljuk, rásimítjuk a tölteléket, és a kemencében, szénen megsütjük (5-6 perc).


Nincsenek megjegyzések: