2010. október 18., hétfő

Karfiolkrém


Egyszerű és nagyszerű kenegetős. Ha változatossá akarjuk tenni az amúgy már unalmas szendvicset, egy csésze finom teával, paradicsommal, zöldpaprikával remek reggeli vagy vacsora lehet.

Hozzávalók:
  • 1 nagy fej karfiol
  • 1 fej lilahagyma
  • 2,5 dl majonéz
  • 1 dl joghurt (vagy tejföl)
  • só, őrölt bors
Elkészítése:
  • A karfiolt alaposan megmossuk (bár amit az üzletben árulnak, abban aztán semmi élősködő nincs..) és enyhén sós vízben puhára főzzük. 
  • Pépesítjük (botmixer, konyhai robot), majd osszekeverjük a majonézzel, tejföllel, apróra vágott hagymával. Ízlés szerint sózzuk, borsozzuk, kenyérre kenve fogyasztjuk.
Megspékeltem egy kis vegyes csírával, igazán remek lett:)

10 megjegyzés:

Mónika írta...

Bár már ebédeltem, de letudnék csúsztatni ezekből is pár darabot!
:)

Bianka írta...

Juj nagyon jó kis vendégváró

Gesztenye receptjei írta...

Edo!

Imádom a kenyérre kenhető recepteket.
A múltkor majdnem ezt készítettem, csak nem kaptam karfiol. ezért brokkolival készítettem hasonlót :-)))
Nagyon guszta!

Ági írta...

Azt hiszem ezt a receptet keresem úgy húsz-harminc éve... Holnap elkészítem.
Köszönet érte!

Ági

Ildy írta...

Klassz a recept, és ahogy tálaltad.

Eva írta...

de jo ötlet, hej! eppen azon filozok, hogy mit tudnek varazsolni karfiolbol. a rakottat es a levest mar unjuk... kösz!

Edó írta...

Mónika,szívesen megkínállak!

Bianka,igen igen!

Gesztenye,milyen jó ötlet a brokkoli!Ki fogom próbálni,mert biztos ízleni fog.

Ági,no akkor megtaláltad,látod,végtelenül egyszerű:)

Ildy,köszi!

Nővér,ejsze karfiol túltengés van nálad hej??!Bezzeg.

Ami írta...

Nagyon guszta :)

Eva írta...

hat karfiol-tultenges egy kicsit tulzas lenne... de most van a szezonja es aranylag olcson es frissen beszerezhetö. küldjek? ;-)

Dia írta...

Finom lehet!