2010. január 7., csütörtök

Rizses lecso



Amint mar irtam elobbi bejegyzesemben, probalok nem tul nehez kajatkat osszedobni a nagy eveszetek utan. A rizses lecso is egy ilyen etel, foketn hogy en barnarizsbol keszitem, jo sok zoldseggel. Nagyon finom es laktato etel, de nem terheli meg a gyomrunk.

Hozzavalok:

  • 1-2 csesze barnarizs (most feherbol keszult, mert elfelejtettem barnat venni..)
  • 1 ek. vaj (ha nincs, olaj)
  • zoldsegleveskocka v. etelizesito (nekem Aliz fele:)),jaj es sajnos fogy el
  • 1 nagy fej voroshagyma
  • 2 nagyobb sargarepa
  • 2 zoldpaprika (piros is mehet)
  • 2-3 paradicsom
  • 1-2 ek. paradicsompaszta
  • so, bors, barnacukor
Elkeszites:
  1. A rizset a vajon megpiritom, felontom vizzel, hozzateszem a leveskockakat vagy etelizesitot, puahra fozom. A barna rizsnek kb. 45 perc kell!
  2. Minden zoldseget apro kockakra vagok (bedobtam a keses robotba, az elvegezte helyettem), keves olajon megpiritom. Ontok ra keves vizet (kb. felig), hozzakavarom a paradicsmpasztat es fuszerezem. En kicsit edesebben szeretem, ezert kb. 2-3 ek. cukor kerul bele.
  3. Nem kell agyonfozni, csak amig a repa mar epphogy nem kemeny. Akkor osszekavarom a kifott rizzsel es talalom. En magaban eszem, de a csaladnak virslit is sutottem melle.
A virslit vekony karikakra vagva es megpirtiva hozza is lehet kavarni, ugy virslis lecso. Amig a zoldsegek keszulnek hihetetlen illatok terjengenek a lakasban!
Finom, friss hazikenyer illik melle :) 
Ezt az adagot ferjem kedveert diszitettem, hogy megse legyen olyan egyszeru kis lecso.

Nincsenek megjegyzések: