2009. október 21., szerda

Unnepi tokos-makos pite


Volt meg egy darabka sutotokom, kezdeni kellett vele is valamit, igy tegnap este osszedobtam egy tokos-makost, semmi macera, semmi extra.Nagyon fincsi,aki szereti a makos dolgokat.
Az otletet innen vettem, csak a teszta lett az en szokasos pitetesztam csokkentett valtozatban. Almasnak is ezt sutom, szeretem, mert omlos es finom.
Hirtelen felindulasbol sutottem, nem volt tervben, igy eleg keso volt mar mikor nekifogtam. Viszont elotte akkorat, de akkorat setaltunk a lurkoimmal, hogy uj erore kaptam tole es bevallaltam :) Nem mondom, hogy epp setara valo ido lett volna, de isten bizony olyan jol esett.

Hozzavalok:

Tesztahoz:
  • 25 dkg liszt
  • 1 tojas
  • 10 dkg zsir
  • 2-3 ek cukor
  • csipet so
  • 0,5 dl tej
  • 2 dkg eleszto
Toltelekhez:
  • 25 dkg orolt mak
  • 10 dkg cukor
  • 1 tasak vanilias cukor
  • reszelt citromhej (el lehet hagyni)
  • 1 dl tej
  • 15 dkg sult sutotok (tepsin 1 oran at sutottem)
Elkeszites:
  1. Eloszor a tejben elkavartam az elesztot egy fel kiskanalnyi cukorral es felfuttattam (kb 10-15 perc).
  2. Elkeszitettem a tolteleket: a makot osszekavartam a cukrokkal, citromhejjal, felforraltam a tejet es raontottem, hogy kenheto legyen. Hozzakavartam a puresitett sutotokot.
  3. A teszta hozzavaloit osszegyurtam az elesztos tejjel (gyorkovasz), de nem szabad sokat gyurni, mert nyujtaskor szakadni fog.
  4. Ket reszre osztottam, lisztezett feluleten egyenkent kinyujtottam.
  5. Az egyik lapot sutopapiros tepsire (kicsi meret!) helyeztem, megkentem a toltelekkel, raboritottam a masik lapot.
  6. Villaval megszurkodtam a tetejet es 180 fokon 30 percig sutottem.
Nem szortam meg a tetejet porcukorral, mert igy is eleg edes lett.

Es hogyan lett unnepi pite? Reggel amikor kimentem a konyhaba es raneztem a pitere, egy kis feher papirbol tepett szivecske volt a tetejen...nem en raktam oda :) Kisfiammal gyertyat gyujtottunk es ugy kostoltuk. Ferjem pedig millio puszit kapott erte:)
Hat nem unnep a mai nap?

Nincsenek megjegyzések: