2009. október 22., csütörtök

Spenotsalata


A vitaminokban, antioxidansokban gazdag spenotrol mar regen bebizonyosodott, hogy bar vastartalma magas, megis joval kevesebb, mint ahogyan az allitottak. Viszont az egyik legmagasabb K vitamint tartalmazo zoldsegunk. Ezenkivul bovelkedik flavonoidokban es folsavban is, kivalo immunrendszer erosito.

Egy nagyon egyszeru, am igencsak izletes salatat keszitettem belole, gondoltam jo lesz vacsorara magamnak, mert a tobbiek ugysem esznek belole..

Igy keszult:
  1. A spenotleveleket alaposan megmostam, leitattam roluk a vizet, kezzel (!) osszetepkedtem. egy talikoba tettem.
  2. Elkeszitettem az ontetet: 3 ek joghurtot, 1 kk mustart, 1 kk olivaolajat, 1 cikk aprora vagott fokhagymat osszekavartam, szortam bele lenmagot, soztam, borsoztam (feherborssal).
  3. A spenotot osszekevertem az ontettel, par csepp balzsamecettel, megszortam nyers sargarepaval es napraforgomagokkal.
  4. Kaloriatartalma nagyon alacsony, de ha valakinek nem szamitana, tehet bele fott tojast is, reszelve. Nekunk igy volt tokeletes.
A gyerekek meglattak, megettek majdnem az osszeset, a maradekot csak azert hagytak meg, mert egy ido utan csipte oket a fokhagyma :)
Komolyan mondom, ugy gyurtak be, mint meg soha semmilyen nyers zoldseget.
Nem csoda, valoban nagyon finom volt, sokkal finomabb mint a salatabol keszult salata :)Na.

5 megjegyzés:

Ottis írta...

Ki fogom próbálni, mert nálunk főzve nem szeretik a gyerekek.Nyersen még soha nem próbáltam.Hátha ízlik az enyémeknek is majd :-)

Vali írta...

Jól hangzik ez a spenot saláta. Nyersen még sosem ettem.

Edó írta...

Ottis,fozve nalunk is csak kremleves formajaban megy,nyersen viszont mar masodszor is megettek!

Bezsa,meglepoen finom nyersen!

Névtelen írta...

Szia Edo!

Most talaltam az oldaladra es nagyon szupernek talalom!
A spenotsalatat en is gyakran keszitem de en egy kis feherbor ecetet es majonezt is teszek a martashoz a tobbi hozzavalo egyezik a Te reciddel.
Isteni finom :)
szep estet!

Vera

Edó írta...

Szia Vera!Jaj de orulok hogy megtalaltal s foleg hogy tetszik az oldalam!Jol hangzik a te verziod is,s mivel gyakran keszitem,kovetkezoben kiprobalom ugy is:)Szeretettel varlak maskor is!