2009. október 13., kedd

Almas-dios es meggyes retes



Nem vagyok hive a bolti levelestesztaknak, egyreszt mert bolti, masreszt mert egyszer vettem es nem valt be.
A hazi reteskeszitestol viszont nem kell megijedni, konnyen keszitheto itthon is sok macera nelkuli, ugynevezett lusta retes. A vegeredmeny nagyon finom es meg leveles is.

Hozzavalok:

A lapokhoz:
  • 30 dkg liszt
  • 1 tojas
  • 150 g tejfol
  • keshegynyi so
  • + 10 dkg liszt es 10 dkg zsir a keneshez
Almas-dios toltelekhez :
  • kb 70 dkg alma
  • 10-15 dkg daralt dio
  • 10 dkg zsemlemorzsa
  • 1 ek fahej
  • fel citrom leve
  • kb 15 dkg cukor (izles szerint)
Meggyes toltelekhez:
  • kb 60 dkg fagyasztott meggy (vagy konzerv lecsopogtetve)
  • 15 dkg zsemlemorzsa
  • 15-20 dkg cukor
  • 1 csomag bourbon vaniliascukor
  • 1 ek konyakmeggy aroma
  • 1 ek fahej
Elkeszites:
  1. A reteslapokhoz valokat osszegyurom, nagyon vekony teglalappa nyujtom es megkenem a liszt es zsir keverekkel (a zsir egy kicsit megolvasztom, hogy kionnyen kenheto legyen).
  2. A tesztat felcsavarom es hutobe teszem legalabb 1 orara, lehet tobbre is.
  3. Amikor kiveszem, 4 reszre vagom, egyenkent nagyon vekonyra kunyujtom.
  4. A kozepere zsemlemorzsat hintek, rahalmozom a tolteleket es a ket szelet rahajtom.
  5. A retesek tetejet olvasztott zsirral kenem meg es 170 fokon kb 50 perci sutom.

Almas toltelek: az almakat meghamozom, kisebb kockakra vagom, lecsopogtetem a citrom levevel, majd a tobbbi hozzavaloval osszeforgatom.











Meggyes toltelek: a kiolvadt, lecsopogott meggyhez hozzaadom a tobbi osszetevot, osszekavarom.





Szinte barmivel lehet tolteni, en szoktam ordasat is.
Isteni finom es kiados.







2 megjegyzés:

sedith írta...

Szia!
Nem tudom, vagy más volt a blogod neve eddig, vagy egyszerűen nem láttam egyetlen bejegyzésedet sem, de mindenesetre, elkerültük egymást!.
Én nagyon örülök, minden újonnan felfedezett földimnek, lassan-lassan mégiscsak sikerül valami gasztoblogger-találkát szervezni itt is!
Mekkorák a gyerekeid? Nekem is két csajom van! 3 és fél és majdnem 2 évesek!:)
Üdv, Edith

Edó írta...

Szia szinten Edit!:) En sem lattalak eddig...gyujtom en is a honfitarsakat,orulok,hogy ram talaltal!