2009. október 25., vasárnap

Meteres kalacs


Tegnap megkerdeztem lanykamat milyen sutit sussek, mire o azt valaszolta, hogy valami kremeset, csokis legyen.
En meg teljesitettem kivansagat, mert ugy-e nem telhet el ugy hetvege, hogy anya ne sutne valamit :)
Meteres kalacs keszult, most csokis kremmel.

Hozzavalok:

Teszta: ezt a piskotat sutottem, dio nelkul


Krem:
  • 2 cs. kakaos pudingpor
  • 7,5 dl tej
  • 13 dkg vaj
  • 20 dkg porcukor
  • 1 dl rum,vagy izles szerint rumaroma (nekem most nem volt eleg rumom, igy konyakmeggy aromat tettem bele)
Glazur:
  • 15 dkg porcukor
  • 2 ek. kakao
  • 3 ek fovo viz
  • 1 ek. olaj
Elkeszites:
  1. A tesztahoz valokat kikavartam, ket reszre osztottam (ugy latszik nem tudtam egyenlore:)).
  2. Az egyik felebe belekavartam 1/2 ek. olajat, a masik felebe 1 ek. olajat, 1 ek. vizet es 2 ek. kakaot.
  3. Kulon kalacsformaba ontottem es 180 fokon kb 35 percig sultek. (tuproba).
  4. Igy lett egy sarga es egy barna kalacsformaju piskotam.
  5. A kremhez a pudingot a tejjel megfoztem, kihutottem.
  6. A vajat a cukorral es rummal habosra kevertem, hozzaadtam a pudinghoz.
  7. A kihult piskotakat felszeleteltem, a szeleteket a kremmel megkenve (jo vastagon) egymashoz ragasztottam ugy, hogy egy sarga szelet+ egy barna szelet.
  8. A glazurhoz valokat kikavartam, racsorgattam a kalacs tetejere es ferden szeleteltem, hogy csikos legyen.

A kalacs hossza 1 meter, en ket 0,5 metereset csinaltam.

2 megjegyzés:

Viki írta...

Edó, jöttem megnézni hogy tényleg elfogyott ? Le is mentettem, nem soká bevetem. Meglátjuk nálunk meddig tart ? Ha a gyerkőceim jönnek, akkor kb 10 percig :)

Edó írta...

Viki,az en gyerekeim valahogy az ilyen tipusuakat nagyon szeretik.Nemcsak ok:))