2009. október 30., péntek

Tokmagos alju csavart zsemle



Nagyon regen keszulok a tokmagos zsemlere. Most boven volt tokmagom, ugyanis a napkoziben az egyik tokbol madareteteot keszitettunk, a magokat megtartottam, kiszaritottam. Ez egy olyan fajta tok volt, amelyben hej nelkuli magok voltak, igy egyszeruen csak kiszedtem, sutopapirra tettem, megsoztam es a futotesten szepen megszaradtak. Ezeket hasznaltam most fel.
A recept innen szarmazik.

Hozzavalok:
  • 270 ml viz
  • 2 ek tejfol
  • 4 dkg margarin (nekem 3 ek olaj)
  • 2 kk so
  • 1 kk cukor
  • 50 dkg feher kenyerliszt
  • 2,5- 2,5 dkg zabkorpa es zabpehely
  • 2 dkg eleszto
  • a keneshez: 1 tojas es tokmagok
Elkeszites:
  1. A hozzavalokat ebben a sorendben a kenyersutobe pakoltam, dagasztas, majd kelesztes duplajara.
  2. Kiboritottam, gyengeden atgyurtam, kinyujtottam vekonyabbra es keves olvasztott vajjal kentem meg.
  3. Felcsavartam es kb 5 cm hosszusagu darabokra vagtam.
  4. A tojasfeherjet elkevertem keves vizzel, ebbe martottam a zsemlek aljat, utana a tokmagba.
  5. Sutopapiros tepsire helyeztem es meg 15 percig kelesztettem, szepen megnottek.
  6. A tojassargat es feherjet osszekavartam, megkentem vele a zsemlek tetejet es 200 fokos sutoben 25-30 percig sutottem.
Finomak es puha belzetuek lettek, az aljuk isteni ropogos es finom sult tokmag izu  Az illata valami csodas!
Alighogy kivettem a sutobol, kertek a gyerekek, meg langyosan megkentem hazi baracklekvarral, ugy ettek, mint a cukrot:) Legkozelebb a tetejere is szorok tokmagot. Sajnos hamar el fog fogyni...