2009. október 26., hétfő

Szendvicskenyér



Nagyon regen sutottem mar szendvicskenyeret, pedig isteni finom, pillekonnyu tesztaju kenyerke, remekul lehet tizorait csomagolni belole. Most ismet elkeszitettem es megerte.Limaratol tanultam, nagyon halas vagyok neki ismet :)
Nagyon egyszeruen elkeszitheto, csak sajnos nagyon hamar elfogy.

Hozzavalok:

Gyorskovaszhoz:

  • 1 dl langyos tej
  • csipet cukor
  • 2 dkg eleszto
  • 10 dkg liszt
Tesztahoz:
  • 2 dl langyos tej
  • 2 tk so (legkozelebb kicsit tobbet teszek)
  • 1 tojassarga
  • 4 dkg vaj
  • 40 dkg feher kenyerliszt
  • csipet aszkorbin vagy 1 ek. ecet
Elkeszites:
  1. A kovaszhoz valokat alaposan kikeverem, tetejet megszorom keves liszttel es letakarva meleg helyre teszem amig szepen felno, kb 45 perc.
  2. A kovaszt es a teszta tobbi hozzavaloit a kenyersuto ustjebe 
  3. pakolom, 20 percig dagaszttatom (lehet kezzel is).
  4. Kiveszem es hagyom hogy jo duplajara keljen, lehet akar 1 ora is. Kozben felidoben atgyurom, kiszoritom belole a levegot, jot tesz a teszta allaganak. (Limaratol tanultam)
  5. A megkelt tesztat kiboritom lisztezett feluletre, teglalappa nyujtom, rovidebb vegeit visszahajtom es hosszaban feltekerem, mint a bejglit.
  6. Kalacsformaba helyezem es ismet duplajara kelesztem.
  7. A megkelt teszta tetejet megkenem a tojasfeherjevel es megszorom lenmaggal.
  8. Gozos sutoben 200 fokon sutom 10 percig, utana 180 fokon tovabbi 35 percig (kozben meg 2-szer locsoltam be vizet, a goz miatt).


Ferjemnek nagyon tetszhetett, mert megjegyezte, hogy milyen szep kenyer :) pedig ra nem jellemzo hogy ilyeneket mondana..

5 megjegyzés:

Edó írta...

proba

Eva írta...

szinten proba ;-)

Viki írta...

Szia Edó! Nagyon guszta lett a kenyered. Egyszer már én is kipróbáltam, de az enyém sötétebb lett. Nekem ezek a gyönyörü világos szinü kenyerek tetszenek. Gratulálok Neked. Lehet, hogy felbuzditottál és holnap ujra megpróbálom.

Edó írta...

Viki,az enyemek sajnos mind halvany szinuek lesznek,azt hiszem a sutom miatt,en szeretnek szep sotet szinueket,bar ez most szep lett,de ez is a feherjenek koszonheto.

Epp most jartam en is nalad:)

Anyatigris írta...

Edó!
Tegnap kipróbáltam, és képzeld hogy jártam...:D
Direkt a villanysütőmbe tettem, hogy tudjam pontosra állítani a hőfokot.
Középre tettem a rácsot, és 10 perc múlva, mikor lejjebb kellett volna venni a hőfokot.....
AKkor vettük észre, hogy ég a teteje. Szó szerint rákelt/ rásült a fűtőszálra, ami jelen esetben ebben a sütőben felül van.
A gázsütőnél meg ugye alul...
2-en a párommal leszedtük róla, majd lejjebb raktuk a rácsot és tovább sütöttük. Azt a pici részt meg levágtuk evéskor, ami megégett.
Annyira tetszett midenkinek,hogy már kel a következő adag, de most már résen leszek, és lejjebb teszem a rácsot, ha ez ilyen szép magasra megkel!:)