2009. október 16., péntek

Sutotok kremleves


Nem nagyon arulnak nalunk sutotokot, nem tudom miert. Ezert nagyon orultem, amikor az egyik dada hozott nekem egy jo nagyot a napkoziben.
A sutotok remek beta karotin, E vitamin forras, mar csecsemoknek idealis etel pure formajaban.
Mindig hangsulyozom a rostgazdag taplalkozast, a sutotok erre idealis. Rostjai segitik a zsirok es koleszterin lebontasat, illetve megakadayozzak azok felszivodasat, konnyen emesztheto, jo szekrekedes ellen.

Persze, elsokent a kremleves johet szoba. Mivel magjai is rendkivul hasznosak, ezer nana, hogy azok is belekerulnek (tartalmaznak vasat, cinket, magneziumot).
Elozo este megsutottem a tokot, mert nem szerettem volna, ha a fozes tonkre tette volna a benne levo ertekes vitaminokat (a tok belsejet kikapartam, sutopapiros tepsire fektettem es kb 1 oran at sutottem 200 fokon).

A kremleveseket altalaban ugyanugy keszitem, esetleg pici elteressel:
  1. 2 ek vajon 1 kisebb fej aprora vagott hagymat megparoltam, hozzaadtam 1 ek. mezet es kakukkfuvet (csombor).
  2. 1 kisebb almat megmostam, hejastol felkockaztam es 2 kisebb kockara vagott kumplival egyutt ment a levesbe :)
  3. Felontottem 1,8 l vizzel, ment bele 3 zoldsegleves kocka, keves vegeta, kb 15 percig foztem.
  4. Amikor megpuhult minden, hozzaadtam kb 80 dkg sult tokot felkockazva es az egeszet osszeturmixoltam.
  5. Visszatettem a tuzre, hozzaadtam 4 ek. sovany tejfolet keves meleg levessel elkeverve, pici borsot es szerecsendiot, megvartam amig felfo es elzartam a gazt.
  6. Szaraz serpenyoben tokmagot piritottam, talalaskor megszortam vele a levest, a tobbiek piritott kenyerkockat is kaptak :)









Ferjem nem rajong erte, de nekem izlett, bar nem lesz kedvenc belole. A gyerekeknek kimondottan izlett!

Nincsenek megjegyzések: