2009. október 3., szombat

Szolos joghurttorta



Egy jo ideje nagyon ra vagyunk "kattanva" a zabkekszre, nagyon izlik nekunk. Mohanal lattam ebbol a kekszbol torta alapot, regota keszulok ra. Szeretjuk a joghurtos finomsagokat, igy most egy egyszeru desszertet keszitettem, sutni nem kell, konnyen es gyorsan megvan.

Hozzavalok:
  • 1 csomag zabkeksz (20 dkg)
  • 10 dkg vaj
  • 3 nagy doboz natur joghurt (nekem ossz. 1200 g Danone)
  • 10 dkg cukor
  • 2 tasak zselatinpor
  • 1 tasak tejszinpor
  • 1,5 dl tej
  • kekszolo

Elkeszites:

  1. A vajat mikorban megolvasztom es kezzel osszedolgozom a nagyon aprora tordelt keksszel. Belenyomkodom egy kapcsos tortaforma aljaba es hutobe teszem amig elkeszul a krem.
  2. A joghurtokat osszekavarom a cukorral, zselatinnal es felmelegitem. Leveszem a tuzrol, mert forralni nem szabad!
  3. A tejszinport a tejjel kemeny habba verem es hozzakavarom a joghurthoz.
  4. A keksz alapra radobom a megmosott szoloszemeket es beleontom a joghurtmasszat. Mehet a hutobe amig teljesen megdermed. (legalabb 3 ora)
  5. A gyumolcstortakat ugy szoktam, hogy a tetejet is kirakom gyumolccsel es leontom tortabevono zselevel, most siman hagytam

Termeszetesen sima omlos keksszel is lehet kesziteni, de zabkeksszel sokkal egeszsegesebb, magas rosttartalma miatt. Es fincsibb :)) Zabkekszet hazilag is konnyen lehet kesziteni, de errol egy kesobbi bejegyzesben irok majd. Gyumolcs barmilyen mehet bele, ki amit szeret.

Estere vendegeink erkeztek, igy a torta le volt tesztelve :)

Velemenyek:

Sogorom: "Ize meresz, megis visszafogott."
Sogorom 2: "Finom volt."
Sogornom: "Konnyu es finom."
Sogornom 2: "Kituno osszedobas."
Ferjem: "Olyan, mint a szolos joghurt"

Nagyon kellemes este volt. Bort iszogattunk, szolotortat eszegettunk es pokereztunk.

2 megjegyzés:

Alíz, Erdélyből írta...

Húha, na ez megint káprázatos. Remélem, jó időben jöttem... :) Nekem is kedvenc olvasmányom a Kisherceg. :)

Edó írta...

Te Aliz, igazi szekely menyecske vagy:)jo koran keltel:)