2009. október 7., szerda

Brokkolikremleves


A brokkoli az 5 szuperzoldsegunk egyike. Szamos rendkivul ertekes tapanyag megtalalhato benne, rengeteg vitamin es asvanyi adag, ezenkivul nagyon hasznos rak-megelozo novenykent emlegetik, oregedesgatlo. Szamos novenyi eredetu kapszulaban is megtalalhato, mivel rengeteg betegseg megelozesere is szolgal nyersen es fove egyarant (un. elteto zold ero).

Szoval aki csak teheti, fogyasszon minel tobbet belole. Rengeteg modon felhasznalhato, nem szabad sokaig fozni (akkor jo, ha roppanos), es nem tanacsos hutoben hosszabb ideig tarolni, mert veszit minosegebol (mint mindene zoldseg es gyumolcs). Lehet fagyasztani.

Nalunk a piacon ritkan latni friss brokkolit, sajnos legtobbszor fagyasztottat veszek. De ma! A piacon mentunk at, rogton meglattam a gyonyoruseges, sotetzold, eleterotol duzzado friss brokkolikat, epphogy meg nem csokoltam az eladot :)

Brokkolikremlevest keszitettem.

Hozzávalók:

  • 50-60 dkg brokkoli
  • 2 cikk fokhagyma
  • 2 evőkanál házi ételízesítő
  • 1 dl főzőtejszín
  • 1 evőkanál kókuszzsír (vagy olaj)
  • só, őrölt bors
  • csipetnyi őtölt szerecsendió




  • A brokkolit megmossuk, rózsáira szedjük, a fokhagymát pedig meghémozzuk, kissé szétnyomjuk, és a zsiradékon enyhén megpirítjuk.
  • Beletesszük a brokkolit, 1-2 percig pirítjuk, majd felöntjük annyi vízzel, amennyi éppen csak ellepi.
  • Hozzáadjuk az ételízesítőt, és forrástól számítva maximum 2 percig főzzük.
  • Ekkor levesszük a tűzről, összeturmixoljuk, és a tejszínnel összeforraljuk. Ízlés szerint sózzuk és borsozzuk, csipetnyi őrölt szerecsendióval ízesítjük.

Sajtos-fokhagymas piritossal ettuk, lerben sutottem sutopapiros tepsin.


2 megjegyzés:

Vali írta...

Én is most vettem brokkolit,palacsinta tésztába mártva sütöttem belőle egy adagot, holnap leves lesz.

Edó írta...

A palacsintatesztat ugyanugy keszited,mint a higpalihoz?Nem hangzik rosszul!