2011. július 6., szerda

Párolt csirkemell cseresznye salsával


Ez egy nagyon finom, tápláló, egészséges étel.
Imádom a hús-gyümölcs párost, így amikor nagy ritkán húst készítek, legtöbbször gyümölcs is kerül mellé. Ezúttal cseresznye, saláta formában. Bármilyen meglepő, ezt a kombinációt férjem is nagyon szereti, pedig ő egyébként hússal nem eszik gyümölcsöt.
Cseresznye szezonban vétek lenne kihagyni ezt a salsát. A cseresznye is topon van nálam, így aztán egyfolytába vesszük a piacról, ameddig csak tart. Esszük magára, süteményben, hús mellé, aztán ismét magára...stb :)) amíg a készlet (vagyis a szezon) tart. Fagyóban is van egy adag és most készül a második adag cseresznyedzsem.

Hozzávalók:

  • személyenként 2 vastagabb szelet csirkemell filé
  • dijoni mustár
  • só, bors
  • a cseresznye salsához: 30 dkg cseresznye, 1 nagyobb szál újhagyma, 1 teáskanál zúzott koriandermag, 3 evőkanál extra szűz olívaolaj, 2 evőkanál citromlé, só, bors.
Elkészítése:
  • A csirkemell szeletekre fóliát terítünk és enyhén klopfoljuk. Ne legyen vékony, csak a rostok lazuljanak.
  • Sózzuk, borsozzuk és mustárral vékonyan mindkét felét megkenjük. Minden szeletet alufóliába csomagolunk és tűzálló tálba tesszük. 180 fokos sütőben kb.30 perc alatt megpároljuk.
  • A cseresznye salsához a magozott cseresznyét összekavarjuk a karikára vágott hagymával, sózzuk, majd a fűszerekkel ízesítjük. Érdemes kevés ideig állni hagyni, hogy az ízek összeérjenek.
  • Tálaláskor a hússzeletet salátára helyezzük és megpakoljuk cseresznye salsával.
A tanfolyamon is elkészítettük, mindenkinek nagyon ízlett.

7 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon guszta és nagyon finom lehet! Szívesen megkóstolnám, akár most is!

sedith írta...

Nagyot néztem kb. 2 évvel ezelőtt, amikor néhány blogon megláttam a cseresznyesalsát, mert el nem tudtam képzelni, milyen lehet a cseresznye hagymával. Az első pfujjogás után viszont mégsem hagyott nyugodni a dolog, mígnem kipróbáltam, és meglepődtem, hogy mennyire finom volt. Azóta, ha valami furcsát látok, nem pfujjogok, hanem, ha úgy adódik, inkább kipróbálom, és azután nyilvánítok véleményt.:P
Úgyhogy kérek egy adagot én is!:)

Alíz, Erdélyből írta...

A cseresznye salátával én is szemezek egy ideje, ki is fogom próbálni, amíg még van cseresznye.

judit60 írta...

Nagyon jó ötlet a hús gyümölcs párosításra.

kismazsi írta...

Istenien néz ki, és az íze is biztos nagyon finom, igazi ínyencség lehet!!
Én is szívesen megkóstolnám!!

Bianka írta...

Remek párosítás

Kati írta...

Érdekes párosítás, de jól hangzik.