2011. július 21., csütörtök

Csirkepörkölt túrós csuszával


Persze ez nem egy nyári étel, meg nem is a legfittebb kaja, de régóta szeretném megkóstolni, hogy milyen lehet a prölkölt túrós csuszával. Na és egy kicsit küldetésből is készült..:)
Szerintem nagyon finom, bár nekünk kissé furcsa a tehéntúrós tészta, mert mi a juhtúróshoz vagyunk szokva. De a pörkölttel szerintem első osztályú, úgyhogy csak ajánlani tudom!

Hozzávalók:

  • 1,5 kg csirkecomb (alsó, felső vegyesen) és csirkemell
  • 2 fej hagyma 
  • 1 db.zöldpaprika 
  • 2 db. paradicsom 
  • olaj 
  • só 
  • csipet cukor 
  • bors 
  • 1 csapott evőkanál pirospaprika 
  • 1 kis doboz tejföl 
  • 1 tojássárgája 
  • 2 evőkanál liszt 
  • a túrós csuszához: 40 dkg csuszatészta (vagy más fajta tészta), 25 dkg tehéntúró, 2 dl tejföl, 4 szelet szalonna.
Elkészítése:
  • A hagymát apróra vágjuk, kevés olajon üvegesre pároljuk. A tűzről levéve megszórjuk pirsospaprikával, kevés sóval és borssal, majd kevés vizet hozzáadva takaréklángon 4-5 percig főzzük (ez lesz a prölkölt szaftja)
    Beletesszük a kockára vágott paprikát, paradicsomot és összeforraljuk. Ekkor hozzáadjuk a megtisztított csirkecombokat és a kockára vágott csirkemellet, felöntjük kb.3 dl vízzel, enyhén sózzuk és kb.35 perc alatt készre főzzük. 
    Félrehúzzuk a tűzről és behabarjuk a liszt-tojássárgája-tejföl keverékkel, majd újraforraljuk. 
    A túrós csuszához a tésztát enyhén sós vízben kifőzzük, a szalonnát kisebb kockára vágjuk és serpenyőben megpirítjuk. A kifőtt tésztát összekavarjuk túróval, tejföllel, meglocsoljuk a sült zsírral és megszórjuk a szalonnakockákkal. A pörkölt mellé tálaljuk.

11 megjegyzés:

Petra írta...

Köszönöm, hogy benéztél hozzám!
Nálunk gyakran készül ilyen összeállításban, mert a lányom nagy túrós tészta rajongó! :)

Adél írta...

Külön-külön igen,de egyszerre a kettőt nem ettem még,de el tudom képzelni milyen finom ízkavalkád.

Okki írta...

Ezt a párosítást még nem próbáltam, de nagyon finomnak tűnik!

kismazsi írta...

Nagyon jól néz ki!Bár így még nem próbáltam a túrós tésztát, de harcsapaprikással már igen, és az valami isteni!!

Kati írta...

Még sosem ettem turóscsuszát, de a neve mindig megmosolyogtat, jó lenne kipróbálni egyszer.

Marika írta...

Nagyon guszta!:)
Kérlek nézz be hozzám, vár rád egy meglepetés!

Vicuska írta...

Ez egy tökéletes párosítás, nagyon finom!!!

Bianka írta...

ÁÁÁÁ IMÁDOM

Éva írta...

Nagyon guszta lett! Már én is sokszor hallottam, hogy éttermekben lehet így kapni a menűt. Még nem készítettem így együtt de ha külön-külön finom akkor biztos jó egybe is!

Alexa Christi írta...

Kérlek, hogy nézz be hozzám! :)

kismazsi írta...

Szia Edó! Kukkants be hozzám, meglepi vár!
http://mazsika.blogspot.com/2011/07/pink-lady-dij.html