2011. július 13., szerda

Rántott camembert gyöngyhagymás meggymártással


Rántott sajtot (vagy húst) nagyon ritkán készítek, egy év alatt max háromszor ha terítékre kerül.
Most úgy alakult, hogy a nemrégiben vásárolt gyöngyhagymát szerettem volna mindeneképp felhasználni, mivel azt még nem ettünk soha. Közben meg az utolsó adag meggyet kivettem a fagyóból, mert zabpelyhes-meggyest készülök sütni. Aztán az jutott eszembe, hogy ellopok egy keveset a meggyből, rakok hozzá gyöngyhagymát és mártást készítek. Igen ám mártás, de akkor mi legyen a kaja, amivel azt esszük. Merthogy húst nem akartam készíteni. Ekkor ugrott be a sajt (amit viszont már meg kellett vásárolni) és már el is képzeltem, milyen mennyei lehet az gyümölcsszósszal.

De tévedtem, mert ez nemcsak mennyei lett, hanem nem is tudom hogy írjam...egyszerűen leírhatatlan ízek, csak az tudja megérteni, aki egyszer megkóstolja.
S a legnagyobb röhej a dologban, hogy a férjem (aki nemrégiben még azt állította, hogy semmilyen ételhez nem passzol a gyümölcs) megette!! Igaz, múltkor is nagyon szerette a cseresznye salsás husit. Szóval ilyen tekintetben megváltozott az ízlése:) Végre!

Hozzávalók:

  • 20 dkg camembert sajt
  • a panírozáshoz: 2 db. tojás, liszt, zsemlemorzsa+kevés só
  • olaj
Gyöngyhagymás meggymártás:
  • 15 dkg meggy (lehet fagyasztott is)
  • kb. 2 evőkanál gyöngyhagyma (cukros ecetben eltett)
  • 2 evőkanál cukor
  • csipet só
  • 2 evőkanál tejföl
  • 1 csapott evőkanál étkezési keményítő
Elkészítése:
  • A camembert sajtot vízszintesen félbe vágjuk, hogy túl vastag ne legyen, ezután bepanírozzuk: liszt, felvert tojás, zsemlemorzsa. A műveletet megismételjük, mert a sajtokat mindig duplán panírozzuk.
  • Közben elkészítjük a mártást: a kimagozott meggyet felöntjük annyi vízzel, amennyi éppen csak ellepi. Sóval és cukorral ízesítjük, majd kb.5 percig főzzük. Ekkor levesszük a tűzről és hozzáadjuk a tejfölt (kevés meleg lével elkeverve). A keményítőt 2-3 evőkanál hideg vízzel elkeverjük, a mártáshoz adjuk a gyöngyhagymával együtt és összeforraljuk.
  • A panírozott sajtokat forró olajban kisütjük, majd párolt rizzsel és a mártással tálaljuk.
Én nem éreztem nagy különbséget a rántott camembert és a sima rántott sajt között, úgyhogy szerintem fölösleges a plusz kiadás, mert megteszi a sima sajt is.
Mindeképp nagyon finom étel, ajánlom.
A gyöngyhagyma meg remek dolog, megéri használni!

6 megjegyzés:

Kati írta...

Igen, aki nem szokta meg annak picit furcsa, de biztos finom.

Mary írta...

Nagyon finom lehetett! Guszta a tálalás! :)

Petra írta...

Hát ez valami szuper finom lehet!

Eszter írta...

Egészen biztos, hogy mesés íze lehet! A sajtot imádom és ez a mártás is nagyon jól hangzik hozzá!

Bianka írta...

Hű ez a mártás nagyon ütős

Viki írta...

Én még ilyet soha sem ettem, meggymártás gyöngyhagymával, de biztos egyszer ki fogom próbálni. A rántott sajt meg bármikor jöhet :)