2011. július 7., csütörtök

Töltött paprika, teljesen házilag


Töltött paprikát gondolom mindenki készít, én is szoktam (leves formájában, nem mártással!), mert nagyon szeretjük. Általában sűrített paradicsomot (esetleg paradicsomlét, de azt is hagyjuk inkább:)) használunk a levéhez, amit az utóbbi időben egyre inkább nem bírok elviselni. Mert az életében nem látott paradicsomot, viszont ízfokozót, színezéket, s egyéb adalékot annál inkább.

Idén különösen jóízű paradicsomokat árulnak a piacon, jó árban. Ezt próbálom minél jobban kihasználni. Tehát vásároljuk, mint a cseresznyét, tonnaszámra :)) Az egyik árusnál már törzsvendég vagyok, s bármit veszek tőle, mindig kapok valamit még pluszban. Utóbb például a paradicsomra mért rá jó bőven (még narancsszínűt is adott), s miután a ketchupot befőztem, még mindig maradt jó kilónyi belőle. Paprikával is ellátott, úgyhogy vettem mellé egy kis darálni való húst és készítettem töltött paprikát, ezúttal házi paradicsomszósszal.
Nem is terveztem róla bejegyzést írni, de miután a gyerekek többször is kijelentették, hogy ez aztán isteni, gondoltam egy bejegyzést megér. Nekem sem árt, ha szem előtt van:)

Hozzávalók:

  • 8 db kisebb, tölteni való paprika
  • 50 dkg darált hús
  • rizs (nem sozktam mérni, szemre teszem)
  • 1 db tojás
  • 1 kiskanál pirosparika
  • só, bors
  • a paradicsomszószhoz: 1 kg érett paradicsom, 2 szál zöldhagyma, 2 nagy cikk fokhagyma, 3-3 szál petrezselyem- és zellerzöld, 2-3 evőkanál ecet, 2-3 evőkanál cukor, só, bors.
Elkészítése:
  • A darált húst összekeverjük a rizzsel, tojással, paprikával, sózzuk és borsozzuk. Hozzáadunk kb.2 evőkanál vizet, hogy a töltelék ne legyen túl kemény.
  • A paprikákat kicsumázzuk, betöltjük, kevés helyet hagyva, mert a töltelék fözés közben megdagad. Ha marad töltelék, abból kisebb gombócokat készítünk.
  • Egy nagyobb fazék aljára egymás mellé lerakjuk, majd felöntjük kb 1,5 l vízzel.
  • A paradicsomszószhoz valókat megmossuk és pürésítjük vagy ledaráljuk. A leveshez adjuk, majd még ízesítjük sóval és cukorral (kissé édesebben az igazi).
  • Háromnegyed óra alatt megfőzzük, majd a leveshez rántást adunk és összeforraljuk. 
  • Levesszük a tűzről, megszórjuk apróra vágott petrezselyemzölddel és forrón, tejföllel kínáljuk.
Hát, fölülmúlhatatlan :)

5 megjegyzés:

Kati írta...

Isteni, mi is nagyon szeretjük a töltött paprikát, amúgy se édesanyám se én soha az életben nem használtunk sűrített paradicsomot, mindig házi friss paradicsomból, vagy paradicsomléből készítjük még a pizzaszószt is.

Delish írta...

nalunk is keszult a heten, en mindig frissen fozom a pariszoszt hozza, nem is erdemes mashogy szerintem se. imadom kaja nalam!

Alíz írta...

Ez nálunk is örök kedvenc.

Edó írta...

Kati,nálatok biztosan van a kertben jóízű paradicsom,mert a vízízűből nem lehetne készíteni.

Delish igen,csak legyen hozzá normális paradicsom:)

Alíz,igen,ez egy örök kedvenc!

Eszter írta...

Mi is nagyon szeretjük, különösen házi paradicsom szósszal.