2011. július 31., vasárnap

Bulgur saláta (tabbouleh)


A tabbouleh nagyon egyszerűen elkészíthető, ráadásul nagyon egészséges is. Lényege a friss menta és a sok-sok petrezselyemzöld.
Nem mondanám, hogy a kedvenceim közé tartozik, főleg mivel nem nagyon szeretem a mentát..de azért nem olyan rossz :) Csak kissé szokatlan.
Nemrég készítettem először, mivel ezt vittem Udvarhelyre a főzőtanfolyamos találkozónkra. Egyébként most valahogy megkívántam és szívesen megenném..jó kis üdítő, tápláló, karcsusító étel.
Normálisan nem jár hozzá gomba, csak nekem mostanában mániám lett, hogy gombát gombával eszem.

Hozzávalók:

  • kb.20 dkg bulgur
  • 3 db. paradicsom
  • 1 szál zöldhagyma
  • citromlé ízlés szerint (savanykás kell legyen)
  • 1 nagy csokor petrezselyemzöld
  • 2-3 evőkanál menta
  • 3-4 evőkanál extra szűz olívaolaj
  • bors
Elkészítése:
  • A bulgurt kb. háromszoros (vayg még több) mennyiségű vízben 20-25 perc alatt puhára főzzük.
  • Lefödjük és hagyjuk, hogy felszívja a fölösleges vizet (ha marad).
  • A paradicsmot, hagymát megmossuk, kisebb kockára vágjuk.
  • A petrezselymet, mentát szintén megmossuk és apróra vágjuk.
  • Egy nagyobb tálban összekavarjuk a főtt bulgurt, paradicsomot, zöldeket, majd citromlével, olajjal, sóval és borssal ízesítjük.
  • Hagyományosan salátalevélbe töltve fogyasztják.
  • Én gombát pároltam tűzálló tálban és megtöltöttem a bulgursalátával.
Diétázók is bátran fogyaszthatják.


3 megjegyzés:

Kati írta...

Jól hangzik, mondjuk a menta nekem sem kedvencem ételekbe főzve, inkább maradok a teánál.

Eva írta...

a menta igenis nagyon finom benne! :-P kostoljatok meg! :-)

Edó írta...

Kati,én teaként sem szeretem,de a nővéremnek igaza van,ebben az ételben kimondottan finom és nekem is ízlett.